Home / Srbija medj' šljivama / 30 slova, 10 cifara…

30 slova, 10 cifara…

Komisija za realizaciju projekta ’’Besplatni udžbenici za učenike prvog razreda osnovne škole u školskoj 2009/2010. godini’’ jednoglasno je usvojila ’’Listu udžbeničkih kompleta za obavezne predmete u prvom razredu osnovne škole za školsku 2009/2010. godinu’’.

Jednoglasno usvojena lista ima 14 ( i slovima ČETRNAEST) udžbeničkih kompleta za srpski jezik od 6 (ŠEST) izdavačkih kuća. Sa matematikom je bolje, postoji osam kompleta isto kao i za svet oko nas.

Neverovatno!

Dakle članovi komisije su se jednoglasno složili da ima 14 kompleta. Da se svi omrse. Da je trebalo da se slože koji od tih 14 izabrati da bude obavezan za sve škole, to jest, prve razrede, mora da bi se poklali. Škole će same izabrati komplete po kojima će izvoditi nastavu. Po monografskom ili kompleksnom postupku! Odabir će se najverovatnije vršiti po tome šta pojedine izdavačke kuće nudi zauzvrat, klimu ili vikend na Kopaoniku za učitelje. Isti sistem kao sa lekarima i farmaceutskim kućama!

U nekim školama deca će učiti slova iz Bukvara, u nekim iz Novog bukvara a u nekim iz Dvorca slova ili Kuće slova.

Generacije i generacije su slova učile iz Bukvara ali je stvarno izmodelo da se Bukvar zove tako pa se sad zove Dvorac. Većina kompleta se sastoji od četiri knjige sa po dva CD-a. Oni ne smeju da budu izgrebani, umrljani, isflekani, moraju uredno da se prenesu na sledeću generaciju. CD se inače zove Mala zvučna čitanka, stvarno je glupo da roditelji sriču sa decom prva slova, nemaju za to vremena a i računa se da svako dete zna slova. Najbolje je da čitaju sa kompjuterom.
Još uvek imamo 30 slova, bar se nadam.

Jedan od kompleta za matematiku sadrži udžbenike: Matematika 1 prvi deo i Matematika 1 drugi deo. Težak predmet pa ga treba pompezno smestiti u dve knjige. Isti komplet sadrži i Matematika 1 – radna sveska i Matematika 1 – vežbice. DrastiĆna razlika između radne sveske i vežbica.

Od osam kompleta za Svet oko nas, pet sadrži po dva udžbenika. Iz jednog će učiti kako raste trava a iz drugog kako vene kad je suša.

Kad svemu ovome dodate udžbenike za strani jezik, likovnu i muzičku kulturu, sveske, pernicu i ostalo, glupo je da kupite detetu ranac, ono sa Barbikama, Supermenima i ostalim junacima njihovog detinjstva. Idite lepo u neku kinesku prodavnicu i kupite im onaj najveći kineski kofer sa točkićima.

Ja mora da sam mnogo glupa i jes’ da sam išla u školu pre sto godina ali nisam imala udžbenik iz likovnog a ni iz muzičkog. A nije ni moje dete. Obe smo na času muzičkog pevale dečije pesmice a na likovnom pokušavale da nacrtamo voće i povrće. I krug. E sad je to postalo nauka.

I u stvari, sve mi je jasno sem kako to da ovaj spektakularni program nije mogao da sadrži jednoobrazne udžbenike. Ima li neko da mi objasni. Slova i brojevi su isti. Koliko ja znam. Jedino je font možda različit.

U stvari, sve je prevara.

Da bi se, kako rekoh, svako omrsio. Jer, bez obzira što su ovi udžbenici besplatni, neko mora da ih plati.

Nisam uspela da saznam ko su članovi komisije. Kod nas inače znate da postoje komisije al’ nikako ne znate koga da prozivate zbog jednoglasno usvojenih odluka.

30 slova na 14 načina…

10 cifara na osam načina, četiri osnovne matematičke operacije na osam načina…

Jedan svet na osam načina. Sunce uvek izlazi na istoku a zalazi na zapadu. Mnogo, bre, komplikovano!

Pročitajte i

Kako nas je zajebala nepismena Srbija

Osvanulo postizborno jutro u Srbiji. Sunčano. Atmosfera međ’ intelektualnom elitom (bokte!) zgusnuta do pucanja. Juče …

33 komentara

  1. Ej bre, Mahlat!, zaboravi ti hemiju i fiziku za prvake. A za ove što oćededu da se omrse – lopatom po dupetu :mrgreen:

  2. D

    Kompletnu komisiju i idejne tvorce OBESITI ZA PRIMER pa da vidis da li ce razmisljati neki novi o NASOJ DECI! Niko na svetu nema jednostavnije pismo a komplikovanije upakovano! Dzukele! :mrgreen:

  3. Kofer sa tockicima sigurno kupujemo nasem detetu…. To smo se dogovorili.
    A ja da dopunim tvoj post: i svaka odluka mora proci nastavnicko vece kao i strucna veca pre nego skola donese odluku koje ce uzdbenike naruciti stim da ucitelj moze izabrati sve po volji od 14 izdavaca koje je Ministarstvo odobrilo….

    Ovo jest malo nezgodno, al ko mene nesto pita??? Ne pita ni tebe niko nista, a na sta ce sve ovo da ispadne, sam Bog mozda zna a verovatno ni on ne zna…

  4. Stevo, lopatom se samo bolesti isteruju a oni ne misle da im nesto fali 🙄

    Vala, Dudo, apsolutno si u pravu :mrgreen:

  5. Ama koja Mahlat, ova prva 😯 😯 😯 😯

    Kofer sa tockicima sigurno kupujemo nasem detetu…. To smo se dogovorili.
    A ja da dopunim tvoj post: i svaka odluka mora proci nastavnicko vece kao i strucna veca pre nego skola donese odluku koje ce uzdbenike naruciti stim da ucitelj moze izabrati sve po volji od 14 izdavaca koje je Ministarstvo odobrilo….

    Ovo jest malo nezgodno, al ko mene nesto pita??? Ne pita ni tebe niko nista, a na sta ce sve ovo da ispadne, sam Bog mozda zna a verovatno ni on ne zna…

    😯 😯 😯 😯

  6. Eto vidiš, a ja naivno mislio da se na lopatu tovari ovaj šljam komisijski 🙁

  7. Ja taman htedoh da te upitam je l’ ti i ljubimac ocekujete prinovu :mrgreen: kad ono neka druga Mahlat…. 😯

    Kada je moja najmladja sestra krenula u prvi razred podrazumevalo se da znaju SVA slova…. i stvarno, bez preterivanja, uciteljica ih nije ucila slova..podrazumevalo se da su ih naucili u predskolskom… 🙄 Inace, njoj je jakoooo bio dosadno u skoli. Toliko o reformama. 8)

  8. bez obzira što su ovi udžbenici besplatni neko mora da ih plati.

    Naravno, to je cela poenta. Čitava akcija se propagira kao „Besplatni udžbenici“, a trebalo bi da stoji „BesplatnO udžbenici“.
    Đaci ih dobijaju besplatno (ako ne računamo batine zbog švrljanja knjiga), ali daleeeeko od toga da su ti udžbenici besplatni. Tako nešto jednostavno ne postoji.

  9. S

    Kud si se dotakla te teme, ionako mi ovih dana zivci polako (ali sigurno :mrgreen: ) nagovestavaju da ce neko da strada.
    Ja se samo pitam sta ce oni koji zele da kupe udzbenike deci, da ih ne bi traumirali za svako napravljeno „uvo“ ili svrljotinu. I da ne bi placali sledece godine komplet za II razred i „vise od 5% osteceni“ komplet za I razred odjednom.
    O grabljenju para nema ni potrebe da pricam, sve je jasno. Samo jos jedan nacin punjenja odredjenih dzepova, preko grbace naroda. 👿

  10. Moja Mrvica zavrsava treci razred, i nismo dobijali besplatne knjige, ali od prvog imamo dve matematike i radnu svesku, tri knjige iz srpskog, dve iz prirode, muzicko, likovno i plus neki komplet za likovno koji tezi koliko i ja, lektire, i neku ogromnu knjigu koju je divan ucitelj zadrzao u skoli jer je valjda ukapirao da ce deca popadati sa tolikim teretom.
    I verovala ili ne, u nasem odeljenju ima nekoliko ranaca sa barbikama i tockicima.
    Eto da znas i to su kinezi vec izmislili.

  11. A možemo li to da pogledamo i iz drugog ugla?
    Zavod za udžbenike i nestavna sredstva je godinama imao monopol na sve udžbenike, i koliko god oni loši bili, samo po njima je moglo da se radi. Sada postoji veći izbor, a samim tim i veći trud sastavljača udžbenika da naprave zaista kvalitetnu knjigu za decu odredjenog uzrasta.
    Još konkretnije, što se konkretno moje struke tiče – udžbenik iz engleskog jezika (Zavodov) se nije menjao još od Titovog vremena. Eventualno na svakih pet godina malo promene sličice i umesto ‘casette player’ ubace ‘CD player’ – i to se zove novo izdanje.
    Jedva sam dočekala priliku i mogućnost da koristim kvalitetnije udžbenike, konkretno udžbenike koje izdaje Oxford. Zašto su oni kvalitetniji? Zato što uče decu ŽIVOM jeziku, a ne jeziku udženika od pre sto godina, zato što su im teme zanimljive i primenljive, i zato što su DECI zanimljivi.
    Dakle, na jednoj strani imamo udžbenik Zavoda… recimo da osmi razred, koji ima niz lekcija koje se bave suvom geografijom i geografskim odlikama Velike Britanije, onda prelazi na klasične ‘Jake goes to London’ lekcije,pa imamo i ‘The Browns have a dog’ fazon. Sve lekcije i meni užasno dosadne, a ne nose ništa od leksičkog materijala i vokabulara koji bi bio relevantan i PRIMENLJIV u komunikaciji na engleskom jeziku danas. Nasuprot tome,Oxfordovo izdanje udžbenika ‘Project’ za nivo koji odgovara osmom razredu ima foto-priču u nastavcima o tinejdžerima sličnog uzrasta, ima detektivsku priču, ima X-file priču, ima priču o muzičkim grupama, deci u VB koja rade part-time jobs, o spasavanje vrsta životinja koje nestaju… Sve odlično upakovano,sa savremenim jezikom i dijalozima koji nisu izveštačeni i isforsirani. Razlika u ceni ova dva udžbenika je oko 100 dinara.
    Hajde, sada mi ti reci, Mahlat, da praviš sama izbor za svoje dete, koji bi ti udžbenik izabrala?

  12. Vidis, ja sam akcenat htela da “bacim“ na Bukvar, prosto je nemoguce da postoji 14 raznih a da je u sustini to jedna te ista stvar. U pravu si za Zavod za udzbenike, cist monopol ali sve ovo je prevara.

    Drugo, nemoj da zaboravis da udzbenike najcesce sastavljaju oni koji nisu ni jedan, jedini , dan proveli kao predavaci, to je meni potpuno nenormalno.

    Kad govoris o svom predmetu evo ovako – moja cerka je u srednjoj skoli, sve cetiri godine morala da koristi udzbenike o kojima govoris, kupovala ih je iskljucivo preko profesorke (ne preko skole), u skoli su rekli da je pravo svakog nastavnika da radi po knjizi koju sam izabere. Uz nju su isli radni listovi i mini recnik. Knjiga iz engleskog jezika koja je po programu ministarstva stampana kod nas, tako kako ti kazes titoisticki i tvrdo, u to se ne razumem, je kostala 280 dinara. Knjiga preko profesorke 1800. Sve cetiri godine. Razlika je malo vise od 100 dinara, mi smo kupovali u Kragujevcu nije bilo tih knjiga u slobodnoj prodaji. U cetvrtoj godini su se roditelji pobunili, ne seecam se kako je krenula ta prica da te knjige ne kostaju toliko i krenulo je sa tim da ih deca nece kupiti vec da ce ih fotokopirati. Profesorka je rekla da ona ne priznaje fotokopirane knjige, da ako dodje inspektor kaznice i decu i roditelje, i skolu i nju na kraju ako vide fotokopirane knjige. Ti se boris, boris, ond aneko pocne da ti sikanira dete i na kraju kazes ma dobro, jos ovu godinu. Pusti s da te pobedi prevarant!

    Dakle, ja postujem to sto ti nalazis da su neke knjige bolje.

    Ali ne mogu vise da trpim raznorazne prevare a ovo sa besplatnim udzbenicima je cista prevara kao i ovo o cemu sam ti pisala sto nema veze sa ovim ali si me podsetila.

    Pa da ja pitam, u stvari vec sam pitala, da li moramo da imamo 14 Bukvara, to nije normalno!

    Iz matematike, od jednog izdavaca – 4 udzbenika.

    Da ja bilo sta mogu da biram za svoje dete izabrala bih postenje. Pre svega. Izabrala bih da ne mora da me pita u kakvoj zemlji zivi.

    I da se manem tvog predmeta, stvarno se ne razumem, ali u cemu je napredovao Bukvar, nasa azbuka?

  13. Za nastavnicu o kojoj govoriš ne mogu ništa da kažem, ni da osudim, jer ne znam sa kim je imala sklopljen ugovor i kakav. Znam samo da ja radim direktno sa firmom koja je jedini zastupnik Oxford izdanja za Srbiju, i da deca mogu da biraju da li će udžbenike kupiti preko mene ili juriti po knjižarama (a samo dve knjižare u Bgdu nabavljaju ove udžbenike), a pri tom je u knjižari cena bar duplo viša jer kao škola dobijamo popust na količinu. Nemam nikakvu zaradu ni rabat na te knjige, imam samo drndanje i nerviranje oko skupljanja love, naručivanja, isporuke i sl.

    Dakle, svakako se slažem sa izborom poštenja, ali zar treba osudjivati čitav princip (razbijanje monopola, mogućnost izbora udžbenika i sl.) zbog jedne jedinke koja je odlučila tako da se iživljava? Ima li veće slike tu?

    I slažem se da u Srbiji udžbenike pišu oni koji nikada nisu održali ni jedan jedini čas. Ne znam kako je u svim ostalim zemljama, ali znam ko je pisao Oxford udžbenike i znam kako su napisani. Primera radi, udžbenik ‘Super Me’, koji se koristi u prvom razredu osnovne škole, su pisale dve vaspitačice, dobre prijateljice, čija deca (sin i ćerka) su se družila od malih nogu i bila nerazdvojna i tako su stvorili svoju ‘zamišljenu drugaricu’ koju odrasli ne mogu da vide, a koja je ‘kriva’ za sve nestašluke… One su ovu priču prenele u udžbenik, koji je toliko dobar da deca godinama posle spominju Lucy, Stevie, Annie, pa čak i Fluffy-ja (porodičnog psa koji učestvuje u svim ‘akcijama’).

    Nisam pregledala sve Bukvare ni udžbenike iz matematike koji su ponudjeni i odobreni od strane Ministarstva, ali znam jedno. Da banalizujemo stvari, da se ne bih opet raspisala: u Bukvaru Zavoda reč na A je avan. Koliko dece danas zna šta je to? Neće svako dete koristiti svih 14 bukvara. Ali će učitelji znati koji najviše odgovara sredini, socijalnoj strukturi i ličnosti dece koju uče, pa će taj i izabrati.

    Naravno, ima samo 30 slova. Ali postoji i 3 000 načina da se tih 30 slova nauči. Zašto ograničavati izbor na samo jedan propisan i obavezan način? Zar to nije previše slično cenzuri?

    I otkad je mogućnost izbora i široka ponuda pri odabiru loša stvar???

  14. U Bukvaru moje cerke rec na A je bila avion a usput ne znam sta fali da deca znaju sta je avan.

    Ovo stvarno ne razumem

    Ali će učitelji znati koji najviše odgovara sredini, socijalnoj strukturi i ličnosti dece koju uče, pa će taj i izabrati.

    Znaci deci iz ruralnih sredina mogu imati Bukvar sa avanom a deca iz gradskih sa avionom, koliko znam svaki ucitelj ima u odeljenju od 25 do 30 dece a to je isto toliko razlicitih licnosti koje samo moraju da nauce slova.

    Slazem se ja sa tobom da je mogucnost izbora OK stvar ali koja je ovde mogucnost izbora, slozile smo se da udzbenike pisu oni koji nemaju iskustva u praksi a onda onima koji imaju ponude svoj izbor da oni izaberu od tog njihovog odabira.

    Na zalost, ja nisam tako velili optimista kad je uciteljsko i nastavno osobolje u pitanju, svakakvim prevarama su se bavili, evo ti jos jednog primera, nastavnik fizickog vaspitanja napise bajku, snimi CD uz neku knjizicu, da te bude sramota sto je to uopste odstampano i onda sva deca moraju to da kupe. Moraju! Razumes?

    Ono o cemu ti pises, socijalna struktura, licnost deteta, sredina… to samo jos postoji u analizama i kao opravdanje za svakakve glupooti. U praksi, od 10 prosvetnih radnika jedan je zaista istovremeno i predavac i pedagog i covek.

    Odgovor na pitanje na kraju je – sve je lose jos od prve prevare.

    Sa svakim ministrom imamo neku neponovljivu, revolucioanrnu stvar. Tako smo pre desetak godina dobili ona eksperimentalna odeljenja u kojima se nisu ucila slova nego su se odmah pisale recenice u sveskama bez linija. Slobodna procena skolskog psihologa na osnovu 5 minuta razgovora sa detetom je bila koje ce dete biti u tomodeljenju.

    Svake godine onemogucavaju decu da nasledjuju knjige jer stampaju nov udzbenik iz istorije, onda ga otvoris i vidis da je sve isto da su samo korice promenjene.

    I na kraju mi imamo samo jedan obrazovni sistem za celu zemlju pa je za mene to – socijalna struktura dece u prvom razredu osnovne skole nesto od cega se jezim. Tako i krene socijalno raslojavanje vec raslojenih…

    Ja jednostavno ne veruje u nas sistem, cak ni obrazovni. Zao mi je sto je tako ali tako je.

    Ne verujem vis u njihove prazne price, o ukljucivanju romske dece u osnovno obrazovanje sto traje taman koliko i predizborna kampanja. Bilo bi to zaista previse, stampati i Bukvar za taj socijalni sloj…

    Kako god ti opravdavala ovo ja ne verujem da postoji 3 000 nacina da naucis 30 slova, ni 30 nacina, i da tih 14 Bukvara nudi 14 razlicitih nacina.

  15. Mahalat, uz svo poštovanje, ali postoji nešto što se zove metodika nastave. I postoji još nekoliko tih nauka koje se bave time kako, na koji način i ZAŠTO baš na taj način učiti decu. I verovala ti meni ili ne, to nisu samo isprazna nagvaždanja, već stvari koje su vrlo primenljive i vrlo korisne, kada se primene.
    O mahinacijama raznih ministara i Ministarstava ne ulazim, ono što pokušavam da objasnim je da postoji veoma dobro opravdanje za postojanje tolikog izbora.
    I na kraju, nije mi jasno zašto tebi smeta mogućnost izbora, a čitajući tvoj blog, učinilo mi se da se baš protiv takvih koji gledaju stvari samo pravolinijski i jednoobrazno najviše i buniš?
    Da postavimo to ovako: kada biraš svoj blog, imaš izbor koji ćeš background design, koju vrstu fonta i veličinu fonta da koristiš, zar ne? Ako bi ti odjednom to uskratili i rekli ‘možeš da koristiš samo jedan design, jedan font jedne odredjene veličine’ – svakako bi se protiv takve uniformisanosti pobunila, zar ne?

    Dakle, ako stavimo na stranu sve mućke, podvale i muvanja, i pogledamo prostu činjenicu: ove godine učitelji mogu da biraju izmedju 14 Bukvara jedan po kome će raditi. Šta je tu toliko loše po dece, prvače, koje će svakako samo jedan Bukvar imati i samo za njega i znati? Što tebe toliko pogadja to što će postojati još 13 drugih Bukvara? Zar je bolje da se vratimo na varijantu – imaš taj jedan, i ćuti, kakav god da je, dobro ti je, bar njega imaš???

  16. Uz svo postovanje nas dve mislimo o ovome razlicito.

    Ako tih 14 Bukvara tretira razlicit nacin ucenja onda treba da ih ima.

    Na ovo poredjenje dizajna bloga i razlicitih Bukvara stvarno ne znam sta da ti kazem ako ti tako posmatras stvar.

    Mozda si ti u pravu, ovde nista, ni jedna podvala, muvanje, mucka, mahinacije, nije na stetu dece, uvek je u njihovu korist, tako uvek kazu iz ministarstva.

    Opravdanje za ovoliki izbor je, kako rekoh, da se sve izdavacke kuce bar malo omrse, nema to veze sa izborom a taj izbor nema nikakve veze sa slobodom koju ti pominjes nasuprot

    imaš taj jedan, i ćuti, kakav god da je, dobro ti je, bar njega imaš???

    Ja ne vidim da sam manje pismena. A takvog izobra onda nije bilo. Mora da me je pregazilo vreme.

  17. Ja još uvek nisam dobila odgovor kako to deci može da šteti to što nastavnici i učitelji imaju veći izbor udžbenika?

    A da vidimo stvari različito – tu se potpuno slažem.

  18. Odgovor si dobila samo sto neces da ga vidis, previse si okrenuta odbrani svog ministarstva.

  19. Ne branim Ministarstvo po svaku cenu, napravili su dosta sranja tokom poslednjih godina (i to samo Ministarstvo prosvete, pošto o njima pričamo), ali isto tako ne mogu da ih napadam ako mislim da je ova odluka dobra, pa makar i bila jedina takva.

  20. Ali ja mislim da odluka nije dobra, pri tom sam ubedjena da ovde niko nije mislio na decu niti na njihove predavace, ovo je samo nov izum novog ministra i njegovih novih pomocnika. Sa novim mandatom ce najverovatnije stici nov ministar i novi pomocnisi a sa njima i nove ideje. A sistem skolovanja nam je u rasulu, skripi na sve strane.

    Ponovicu jos jedanput, super je ako se nesto poboljsalo sto se tvog predmeta tice. Jednostavno je nenormalno ukljuciti u izbor 14 Bukvara.

    Pri tom, gledaj ovako, da li je iko konsultovao ucitelje sta misle o dosadasnjim bukvarima? Nije.

    Ne radi se o tome da se radilo na poboljsanju pa da ja prihvatim da je to super. Radi se o tome da je ovo jos jedna ujdurma uvijena u to da nastavnicka vec odlucuju izmedju onoga sto im je ponudjeno. Samo im je ponudjeno sve. Cetrnaest izdavackih kuca je stampalo Bukvare a komisija je to prhvatila. U, jaka stvar! Kakav je rad te komisije – ajd’ da stavimo i ovog!

    Da sam ja izdala udzbenik, to jest Bukvar i on bi usao u ovo – sami izaberite.

    Ne znam kako da ti objasnim, da je radjena reforma mogli bismo da polemisemo da je nesto u tome dobro ili lose. Ne, sve je isto samo postoji socijalni program (projekat)a po tom programu svaka izdavacka kuca mora da dobije svoj deo kolaca. Ja zaista ne vidim sta je tu u interesu dece.

    Ti mislis da je odluka dobra, dozvoli da ja mislim da je sve ovo glupost. Prosto mislim tako.

    – Ниједан издавач неће бити ван пројекта издавања бесплатних уџбеника за први разред. Министарство жели да струка и конкуренција допринесу штампању најбољих уџбеника – рекао је министар просвете Жарко Обрадовић.

    Znaci svi su udzbenici najbolji.

  21. Rain, hvala ti ko bratu, nauzivah se citajuci a boga mi i slatko ismejah. Na ovu gorku stvar :mrgreen:

  22. S

    E ja moram, kao ucitelj, da prokomentarisem. Istina je da smo se svi obradovali kad su nam ponudjene knjige drugih izdavaca, jer su Zavodove jednostavno ocajne, u mnogome prevazidjene, neprilagodjene uzrastu i vremenu. Ali isto tako je i cinjenica da od svih ponudjenih udzbenika iz matematike, srpskog jezika (mislim konkretno na gramatiku) i prirode i drustva ni jedan nije dobar, u smislu da je nekompletan, da se obradjuju neke nepotrebne teme, a onih vaznih nigde nema i tako u nedogled.
    Zasto? Upravo ono sto si rekla – knjige rade ljudi koji veze nemaju sa nastavom, sto je najgore ne bave se onim osnovnim sto se po zakonu mora ispostovati, a to je nastavni plan i program.
    Ministarstvo prosvete svake godine propisuje obavezne teme (koje se nalaze u Sluzbenom glasniku – dakle vrlo se jednostavno nadju ako nikako drugacije, onda tu), obavezne tekstove, gramaticke sadrzaje itd.
    I onda se nadjemo u situaciji da, recimo, jedan izdavac obradjuje zapreminu u IV razredu, drugi ne, a inace je zapremina izbacena pre sigurno cetiri godine. Vrste i svojstva materijala rade se dve godine za redom sa po 10 casova iz prirode i drustva i racunara (znaci iz dva predmeta sa potpuno istim sadrzajima), ne treba ni da pricam koliko je deci dosadno, a ne rade se neke vrlo vazne stvari.
    Da nije tako, ja bih verovala da su se potrudili da olaksaju deci, ali kad se onaj ko izdaje udzbenik ne potrudi cak ni oko osnovnog, kao sto je plan i program, onda nema sta vise da se prica. Jasno je da je zarada jedini cilj, kvalitet nastave i dobrobit ucenika nije ni na zadnjem mestu. Nema ga.
    Moram jos i ovo da kazem, sto se tice bukvara. Jedne godine, (cini mi se kad je Gasa bio ministar) pisana slova su imala takve kuke da smo se mi za glavu hvatali. Ja nisam umela da ih napisem, a ne deca od 7 godina. I cemu to? Da se kaze da je neko nesto radio?
    Dakle, kod nas je sve forma, nista se ne radi konkretno i stvarno korisno, nego eto tako. Bez veze. 😕

  23. Ja se osecam zbog ovoga sto sam napisala krajnje glupo i neupotrebljivo od jutros.

    Vecina veliki projekata je sprovedena u delo samo da bi “moj do mojega“ imao sta da radi. I ja treba da poverujem da je u ovom slucaju sve radjeno u interesu dece i samo dece. E, pa ne verujem. Jer da je tako bilo bi malo drugacije.

    Ta komisija bi zasela, pregledala udzbenike pa bi objavili, na primer – od toliko i toliko udzbenika toliko odgovara kriterijumima i uzrastu, zadovoljava… itd, itd. Ovako, sve je super i najbolje da neko slucajno ne bi bio ostecen. A vi tamo, po skolama, vidite sta cete sa tim. Verujem da su pojedini udzbenici poboljsani, verujem i da medju ovima ima dobrih. Ali uopste nije poenta u tome nego u citavom projektu uradjenom zbrda zdola kao i sve ostalo u ovoj zemlji.

    U interesu dece bi bio jedan visenedeljni seminar, pa koliko kosta da kosta, gde bi nastavno osoblje imalo prilike da iznese svoja iskusta i primedbe. Jok, bre! Organizuju se seminari al’ tamo nastavno osoblje dobije instrukcije za koga da glasaju. Ako se toga secas!

    Nama su u citavom sistemu deca nuzno zlo a onda ispadnu kolateralna steta.

  24. S

    Bas tako, nazalost. Umesto da se od svih njih napravio jedan kompletan, kvalitetan udzbenik, ti od svakog strpnes po nesto i na kraju nista, a svi se busaju kako rade, ubise se zarad nase srece. 👿

  25. s

    Mahlat, pojma ti nemaš! 😀
    Vidi se da si učila iz zastarelih i prevazidjenih knjiga, gutš slova, loshe rzdvajšreći i t d…..
    Gemina je potpuno u pravu, mi treba oxford da prilagodimo našoj deci i ona će sve iz tih knjiga sama da nauče :mrgreen: jer profesori nemaju vremena da ih nauče!!!!!!!!!!!
    U moje vreme su nas učiteljice i nastavnice učile a ne knjige. Što im se činilo da u knjizi ne valja to nam je diktirano, a objašnjenje je gotovo svakom detetu posebno bilo prilagodjeno. Ali one su volele decu i posao koji su radele pa im nista nije bilo teško. I tada se nisu svake godine menjali nastavni planovi i programi pa da se desi da nešto radi dva puta u dva razreda ili da se nešto izostavi i uopšte se ne radi zbog razlika.Knjige su bili podsetnici a nastavni kadar je bio tj koji je učio decu. Da li je to ispravno Gemina? A dali da isto pitanje postavim i Sanji?
    I Mahlat, budi sretna da ne učiš slova iz Bukvara pravoslavlja, i ne samo slova…!
    I da, knjige se svake godine menjaju da nebi mogle da se koriste polovne knjige, i zato su izmišljene zbirke i radni listovi koji nikako ne mogu dva puta da se koriste jer se direktno u njh unose odgovori a njih moraš da imaš po programu. I to je nekakva mafija izmislila.
    Gemina, pročitaj šta si sve napisala pa stavi prst na čelo i na srpsko ili engleskom razmisli koga to braniš, čije džepove ovaj narod treba da puni.

  26. S

    @soska413,
    knjige o kojima prica Gemina nemaju nikakve veze sa bukvarom, ne vidim zasto mesas te stvari.
    Ako si pazljivo citala moj komentar, onda ne shvatam sta treba da me pitas, al ajd slobodno. Ljubav prema deci nema nikakve veze sa kvalitetom udzbenika.
    I da te je uciteljica toliko volela i trudila se, ti bi sada znala da se ne kaze „radEti“ vec „radIti.“

  27. s

    I moje ucenje je bilo iz starih knjiga!
    A moj komentar se odnosio na sve knjige pa i bukvar.
    Pitanje je bilo da li knjige uce decu ili ljudi, u ovom slucaju nastavni kadar.

  28. K

    Ja bih samo skromno da se ubacim u ovu raspravu (kao sa Marsa pala), da nisam baš ekstra upućena šta će kako biti 1. septembra. Jedino znam da mi je pedagog rekao da ne kupujemo knjige, znaćemo kada deca krenu u školu. Znači koje udžbenike, koliko komada čega i već tako redom. Ne želim osuti paljbu niti po učiteljima, niti po ljudima koji kreiraju 14 + 8 različitih kompleta. Slažem se da smo nekada svi učili iz jednog…ali meni je taj jedan bio straaaašno dosadan i nimalo lep, a pride štampan na toalet papiru. Raduje me da naša deca uče iz lepših, zanimljivijih i po mojoj skromnoj, a ne stručnoj proceni, njihovom uzrastu prilagodjenijih udžbenika. Što se besplatnog tiče, moram priznati da ne razumem koliko će to besplatno na kraju biti, ako se oštećene knjige moraju plaćati, i koje ćemo knjige vraćati i kome ćemo ih vraćati i totalno sam zbunjena u celoj njihovoj priči. 😯 🙄 ❓

    http://www.subotica.in.rs/2009/06/08/besplatni-udzbenici-za-djake-prvake/

  29. Kokice, ja ne znam kako ovo skrenu pa ispad eda ja imam nesto protiv novih knjiga, primerenih vremenu, nacinu obrazovanja i ostalo. Uopste to nisam rekla ja imam protiv ovog nacina i onoga sto sam vec napisala da ne ponavljam.

    Kako sam ja razumela, udzbenici su besplatni, radne sveske se placaju. Udzbenici se vracaju na kraju godine ali pre djackih knjizica, dakle vi vratite, oni izvrse kontrolu ima li usiju, zvrljotina i onda ce vas, valjda, prozvati pred celim razredom i reci vam da imate aljkavo i nemarno dete te da su knjige koje je ono koristilo neupotrebljive za sledece generacije i da morate da ih platite. Valjda tako. Osmislice to vec do juna iduce godine.

  30. K

    🙄 znači, dok nema knjiga, nema ni ocena. Još će deca više pažnje na času morati posvetiti da im se slučajno u knjizi matematike ne omakne „Ana voli Milovana“ i slične kreacije (što smo, moramo priznati svi, ili barem većina nas žvrljali, sad sa drugačijim imenima 😉 ) Tvoj je post (izvinjavam se za ti, naučila od Grande-a da su blogeri uvek na ti 🙂 )sasvim na mestu.Dalje, nemam ništa protiv ljudi koji su profesionalno povezani sa temom, niti protiv njihovih stavova, poštujem, svako ima svoje mišljenje i treba da ga iznese. Ali mislim da smo pri ovoj temi većina nas prvo roditelji, pa onda stručnjaci za oblast pedagogije ili već čega, i da u tome barem treba da imamo jedno zajedničko, a to je dobrobit dece.

  31. Eh… zajednicko… trebalo bi… ali nesto se izmesalo, nikako da saznam sta je najvaznije.

  32. Evo cutim.

Ostavite komentar