Home / Srbija medj' šljivama / Zašto me je blogovanje promenilo i zašto se neozbiljno shvata blogovanje

Zašto me je blogovanje promenilo i zašto se neozbiljno shvata blogovanje

Ili zašto sam postala baksuz koji i online i offline pliva uzvodno.

Pre nego što sam počela da blogujem i bavim se Internet prašumom, a naročito pre nego što sam počela da pratim sturčnjake iz raznozarnih oblasti, mada ja sve to amaterski radim, za internu upotrebu, nisam primećivala mnogo stvari. Nisam znala da postoje, pa anomalije nisam mogla da primetim, nešto slično onome kad nepismenom čoveku ne smeta što se neko „gađa“ padežima.

Iako sam većinu stvari registrovala usput i uz komentar – e, i ovo postoji, ali mene to ne interesuje nešto naročito, očigledno je da negde u meni ostaju i da me u stvari interesuju, ali recimo kao žrtvu. Setim se tih nekih stvari tek kad se osetim ugroženo.

Sad bih mogla o mnogo stvari koje su promenile moje stavove, način na koji razmišljam, o tome da sve može biti tema za post ili ceo blog, da sam počela kratko da mislim, naučila da ne zvocam od Kosovskog boja na ovamo nego da kritiku smestim u jedan tvit zbog čega drugi misle da sam onaj baksuz s početka a ne osoba koja samo vapi za promenom. Makar maleckom. Posle počne da se kotrlja, verujem u taj zakon fizike. Bilo šta da je u pitanju.

Nego, desila se sitnica koja me naterala da razmišljam o sebi kao o ciljnoj grupi, to jest, zašto nekima nikada neće ići a nekima hoće. To sa ciljnim grupama mi je uglavnom bolo oči, rekoh već da sam ja primer amatera, i nekako sam uvek sa ciljnom grupom povezivala i neki vid prevare. Nešto kao ono – nama su ciljna grupa žene i mi ćemo u reklamnoj kampanji da im objasnimo koliko su nesrećne što im veš nije snežno beo pa ćemo ih usput naučiti i kako se pravilno tračari; starenje je bolest 21. veka pa  ćemo im pomoći da ostanu mlade uz kremu sa zlatnim nitima a i glamurozno je; ovim ulošcima ćemo im pokazati da ne treba da se osećaju hendikepirano što su žene; a ako su im ciljna grupa muškarci njih uglavnom ubeđuju da će im uz pivo sve „cice“ biti zgodne a oni posle neka se pitaju zašto, odnosno, da li će odustati od piva ili im je s pivom život lepši.

Mnogi mi na ovo kažu da smo nepotrebno pričam jer kad sam zapamtila znači da je reklama uspela, s čim se ne slažem, meni je sadržaj uvek važniji od forme, ili svaki poklon u šarenom papiru ne znači da je ono što sam želela da dobijem.

Elem, ja sam osoba koja nikada neće staviti na glavu kačket na kome je logo neke firme, niti obući takvu majicu jer nisam hodajuća besplatna reklama. Istovremeno volim kad dobijem takvu stvar, ili olovku, privezak za ključeve i slično, možda je glupo ali se osetim kao da su u mene kao svoju buduću redovnu mušteriju uložili bar malo.

Ali, nemam ništa protiv da budem besplatna reklama (što umem da budem ako sam zadovoljna proizvodom samo što ne nosim te majice nego pričam pa pitam – jesi li kupila, si videla kako je dobro), samo ako to što reklamiram zaista jeste ono što su mi rekli.

I u vezi toga mi stalno pada na pamet jedna te ista stvar – pojavi se nov proizvod, energetski napitak, krema, voda, šta god, proizvođač silan novac uloži u reklamu koju mu odradi neka agencija pošto im saopšti ko mu je ciljna grupa, a u onim najgorim slučajevima napravi promo žurku. Na tom eventu, jelte, ima naručene poznate ličnosti, trenutnu zvezdu tabloida i obavezno Isidoru Bjelicu koje posle kažu kako na boljoj žurki nisu bile a da proizvod koji drže u rukama u životu nisu videle. Ja odmah ne kupujem. Mislim, toliko je prosto da neću.

Hoću reći – Isidora jeste poznata i ubi se reklamirajući strane jahte, strane hotele, strane destinacije, ko uopšte misli da će ona njegovu vodu poneti na krstarenje. A „ja“ hoću, kad krenem da klipsam po gradu, kad idem u šumu da čitam, kad baldišem bilo gde i uletim u prvu radnju da kupim vodu. I biram, majke mi, postoje vode koje neću da kupim iz inata.

Dakle, nikome od svih magova koji se bave reklamiranje i smišljanjem reklama koje će napraviti bum nije palo na pamet da pokuša sa blogerima a uvek računam kad mogu onoliko vode da podele na Adi, mogu i blogerima, blogeri će i popiti i pisati.

Sve ovo mi je palo na pamet jer mi je jedna devojka pre neko veče pričala o projektu u vezi kog „naručilac“ ima izričit zahtev da o njemu kad krene pišu blogeri. Naravno, naručilac nije naše gore list, mi još uvek funkcionišemo praistorijski. A jutros pročitah zubaricin post i Milojev komentar pa mi to pade na pamet. I Ima veze sa postom i nema, kako ko vidi.

A u vezi ciljne grupe. Nikad nisam provalila čija sam a sad treba da provalim ko je moja, to me prilično sluđuje zato što sam od onih koji rade iz stomaka.

I u vezi besplatnih hodajućih reklama. Uđem u prodavnicu, kombinacija dečijih igračaka i školskog pribora da kupim neku fasciklu. Nema. Ugledam fasciklu sa koje se smeši Sunđer Bob, budući muž moje ćerke, toliko ga obožava, i rešim da je kupim. Cena  53 dinara. Ruke mi pune kesa, idem iz kupovine. Prodavac me na kasi pita da li da mi fasciklu stavi u kesu na šta se ja prvo zbunih, pune mi ruke, kako da je nosim, i kažem – valjda je normalno da mi bilo šta što kupim stavite u kesu zajedno sa računom. Nije normalno, kaže on, da celu kesu trošim na jednu fasciklu. Doktor Džekil se, normalno, odmah pretvorio u mister Hajda i objasnio da ne treba da imaju u prodavnici ovako bedno jeftine proizvode ako podrazumevaju da takiv mogu da budu kupljeni samo usput, rekao ne treba mi Vaša kesa, uštedite, a ne treba mi ni fascikla, doviđenja!

I nikada više tamo neću ući a bila sam redovna mušterija četiri godine, tu sam kupovala poklone deci, sveće, uskršnje i novogodišnje sitnice, neću, ja sam baksuz i neka sam.

Nisu me videli kao besplatnu hodajuću reklamu čak ni za tu običnu kesu, videli su me kao bespotreban trošak. Valjda zato što često menjaju radnike.

Par dana planiram da napišem nešto o ovome, to jest, tome zašto se ponekad osetim kao stoka koja je ušla u tuđ zabran, kako bih slatko napravila jedno mesto gde bih pisala samo o tome – ljudi, ovako ne treba.

Jer, izgleda da kad ljudima kažeš kako treba oni ne kapiraju baš najbolje, mora im se objasniti i kako NE treba. Komplikovano je to. A primera ima svuda.

E, tako, kome je jasno šta sam htela da kažem – jasno mu je, kome nije, mogu da objasnim ako baš budem morala.

Ako ovo pročita neki mag, a ima vas koliko čovek hoće i neće, mislite o tome.

Ne o meni, mene je nemoguće kupiti. Ako ne verujem.

A dosadilo mi je da ne verujem, malo bih da verujem, za promenu.

Usput, je l’ vam jasno zašto reklamu vezujem za prevaru, uglavnom?

I jeste li ukapirali zašto me je blogovanje promenilo?

Sad mislim o tome. Ovome gore.

P.S. Na slici je možda loš auto ali je paprika super.

Pročitajte i

Kako nas je zajebala nepismena Srbija

Osvanulo postizborno jutro u Srbiji. Sunčano. Atmosfera međ’ intelektualnom elitom (bokte!) zgusnuta do pucanja. Juče …

13 komentara

  1. I taman da predlozim kako meni mozes verovati ako reklamiram neku firmu ili proizvod, kad eto po(j)ente i predloga s tvoje strane.
    Jes, ciljna grupa je bitna. I onda razmisljam o sebi i mojim tral-la-la teksotvima i vidim sebe u svim mogucim varijantama i gledam tebe sa tekstovima i sirokim vokabularom i kada o nekom epises lepo i kada o nekome pises „manje lepse“ ( izraz za „ruzno“) i prosto razmisljam u kojoj to ciljnoj grupi treba da budes?
    Ako te neko angazuje da pises o detrdzentu i isti ispobas i vidis da je njesra, osecam gomili uporedjujucih stvari i na kraju BUM: soryy, jebite se ali vas proizvod je sranje i lazete narod, a mene ocete da platite da kazem da je sa njim vise belo nego sa ostalim detedzentima!
    Znaci, ti trebas da budes ciljna grupa koja je velicine 0.000000itakodalje1% populacije u kojoj bi mnogi voleli da budu ali zbog licnih interesa nisu sposobni da javno kazu ono sto misle i da stanu iza toga, jos na nacin koji ce definitivno PRomovisati proizvod ili uslugu.

    I da ne dužim previse, odmah na zakljucak:
    -ili predji crtu i budi fina kao što možes, ili ces vecito biti u ciljnoj grupi koja je van margine zbog ostalih ciljnih grupa koje dominiraju i koje ce uvek biti u prvom planu strategistima i marketarima i promoterima i onima koji daju lovu.

    Postavlja se pitanje kako?
    Pa lepo. Prosto.
    Sta te boli bulja, a znas da imas bolji i lepsi recnik od Isidore, RECI! Prvi put malo boli. Mislim, najvise tebe i jos nekoliko onih koji bi da celog zivota ko picke sede i citaju kad Mahlat pokaki nekoga. ALi znaj da su oni u manjini i da je glupo zbog njih par ne uzeti ono sto ti sleduje.

    A sleduje ti jer kada mogu drugi da uzimaju i da plivaju „uzvodno“, zasto bi dozvolila da plivaju brze od tebe. Kad mozes i znas da plivas uzvodno, pride da se ne udavis ili da te ne udave, jos lakse ces plivati nizvodno, u mestu ili ritmicki i uz muziku. Tvoja volja i tvoj izbor.
    Čini mi se da je lakse nizvodno, ja probao par puta.

    Elem, da nam nije blogova, da nam nije alata pored njih, ni sami ne bi bili u prilici da plivamo gore,dole, levo,desno i da prskamo ostale vodom.
    I meni je blog doneo promene zbog kojih sam presrecan. Promenio me je na bolje, dao mi tebe i jos mnogo drugih. Dao i i mogucnost da se iskazem u razlicitim stvarima, dogadjajima, projektima, drustvima, rekama, vodama!!!

    Ako si dosla u mogucnost da blogom utices na veliki broj ljudi, a i sama si svesna da jesi ( ne moras da priznas, bas me/nas briga), sigurno je da osim one ciljne grupe koju sam gore naveo, ljudi te svrstavaju i u jos nekoliko drugih, njima znanih cilojnih grupa.
    Kada ti pojedini ljudi otvoreno kazu isto ovo, uvazi, pa sedi i smisli kako bi mogla to da iskoristis, ako zelis.
    AKo ne zelis, onda sedi u plicak, zajebi da plivas i gubis dragocenu energiju, gledaj kako to drugi rade i nerviraj se jer sam siguran da si sigurna kako sigurno mozes bolje i vise od ostalih!

    Koliko je tvoje belo naspram Isidorinog, pokazi pred celim svetom i zaseni sve! Turi kacket, zadeni olovku za uvo i zveckaj privescima da te svi cuju.

    Šta jos da ti kazem? Verujem da iz svega dosad napisanog i recenog, da izmedju redova i onoga sto sam siguran da mozes misliti sta mislim, zakljuciti sta je bolje,, najbolje ili lose po tebe. U koju ciljnu grupu trebas biti ili ne. Da li ces nekoga sutra reklamirati ili ne. I na koji nacin?
    Sve je na tebi!

    Nama ostalima ostaje da te bodrimo, kritikujemo, ulizujemo ti se, trazimo savet, kakimo po tvojim mislima i svasta nesto sto mozes i ne mozes da zamislis.
    Aj ,mi da radimo svoje, a ti svoje.
    Aj pa se vidimo na obali da ponovo razmenimo misljenja i uzmemo malo vazduha. Umorih se veslajuci..Nije ovo takmicenje!
    😛 😀

  2. Turi kacket, zadeni olovku za uvo i zveckaj privescima da te svi cuju.

    Pa ti nisi normalan 😆

    Vidi, ja nemam ambicije te vrste i ovo sam pisala kao potrošač, klijent, kako god hoćeš, ima onih koji žele, mogu i umeju to da rade, nisam ja ta.

    A propo reklama, vidi ovako – apoteke dobiju na primer najnoviju kremu za lice od koje se ne stari, manje više što ja kao neću imati bore. Uz nju dobije gomilu testera. Ja nikada, i slovima nikada nisam ništa dobila od tih testera čak ni u apoteci u kojoj redovno kupujem. To dobijaju u kesama prijateljice, kume, kumine ćerke i slično, Znači ja treba da verujem samo reklami iz koje će neka fotošipirana da me ujeda za godine i bore. Ne ide. To je onaj najprostiji deo.

    Onaj malo teži – ja nikada neću staviti kačket i zadenuti olovku za uvo, ne mogu, ali ću vrlo rado napisati ili pričati okolo, kao što inače radim kad sam nečime zadovoljna. Dakle, ne može niko očekivati da budem njegov klijent ako mi ne da nikakvu priliku, kad kažem ja, mislim na potrošače, generalno.

    Vidi još jednu prostu stvar, per tri godine sam u jednoj prodavnici kupila tri para cipela na sniženju. Prvo, još ih imam i nosim. To je jedna od onih prodavnica koja ima sezonska sniženja i to sniženja, koja ne vidi svoju računicu u lagerovanju neprodate robe al’ ima da budemo ime i da košta. Kad sam ih kupila rekli su mi da imaju stalno sniženja, da li želim da im ostavim broj da me obaveštavaju. Ostavila i pune tri godine me obaveštavaju, ja odlazim tamo, i svaki put kažem da sam došla „po poruci“ i svaki put naletim na zahvalnost što sam im rekla jer tako vode evidenciju o svom uspehu prodaje na takav način. Da l’ možeš da zamisliš da nema žene sa kojom razgovaram, ni drugarice moje ćerke, kojima nisam rekla – ej tamo ti je sniženje, idi, imaju dobre stvari.

    Je l’ to komplikovano? Nije. Je l’ sam im reklama? Jesam.

    I kad pomenem nešto, nije to jer ja želim ovo ili ono, u većini slučajeva samo želim da se osećam prijatno i ispoštovano. I kao mušterija i kao čovek.

  3. I zaboravih, pošto ja lajem, jelte, i sam kažeš :mrgreen: ja hvalim ono što vredi, nikada neću pohvaliti nešto što ne vredi, i što nije ono što su mi rekli da jeste.

    Znaš koje bi pare trebalo da mi se iskeširaju pa da za nešto što nije to kažem – slušajte meni su rekli da je to to, ja probala i ne ide mi, ‘ajde probajte vi, možda ja to ne umem da koristim ili na mene ne deluje pa da uporedimo iskustva, tako nešto.

    Meni jednostavno nije posao da idem i vičem – mušarci znaju zašto a da pri tom znam da ni muškarci nemaju pojma, banalizujem.

    Ovde dolazimo do one moje „popularnosti“ i uticaja“, da pretpostavimo da bi neko pomislio da meni da da pišem o njegovom proizvodu, na primer o supici iz kesice, ako veruje u svoj proizvod, ako je to to, ne treba da brine da ću lajati, vrlo rado ću napisati da je dobro a i da su mi ukućani presrećni i da me više vole zbog te supe, ako što inače pišem kad sam zadovoljna, ili govorim, svejedno.

    Onda im ne trebaju slatkorečivi. Dakle, neka skoče i kažu hop.

    Jok, bre, ja gledam na televiziji reklamu o stoposto prirodnom soku koji samo što nije neka snaša gazila nogama, da baš sve ostane prirodno, odem da kupim, na proizvodu piše – obogaćeno voćem!

    I?

  4. I onda stavis kacket da te sunce ne rokne.
    Uzmes olovku i kazes u prvoj recenici: pre nego jebem kevu ovima sto proizvode prirodne sokove, zelim da se zahvalim „XXXXXXX’ koja ima najbolje olovke na svetu, koje mi se ne krzaju kad ih drzim zajedno sa kljuvema i priveskom „XXXXXXXXXXXX“ najboljih medju najboljima, pise tanko i dugo i sa njom sam sigunra da nikada necu pogresiti ili da ce me ostaviti na celidu. Ono, kao, olovka ti signalizira da joj fali mastilo.

    I time das svima do znanja da su kacket, olovka i privezak prva liga a da je sok totalno aut.

    Tako par puta i onda dodju neki koji veruju u to sto pises i kazu:
    -Mahlat, brate sestro, oćemo da nosis nas kacket, koristis nasu olovku i kljuceve drzis na nasem privesku.

    I onda se ti zgranes kako to bas dosli kod tebe a i nemas pojma da oni u tebi vide svoju ciljnu grupu.

    BTW, nisam ni pomislio da „lajes“. Ali zaista mislim da nemas potrebe da skreces sa teme.
    Imas uticaja.
    Na mene si puno puta uticala a dacu primer sa J.Trivan. Tvoj tekst definitivno utice na moje razmisljanje i dalje gradjenje istog o Jeleni. Briga me za politiku i njene aktivnosti, tvoj tekst i ono malo vremea i razmenjenih par recenica sa njom, dovoljni su da ona bude ono sto jeste u mojim ocima. Eto.
    A to je jako vazno jer tebi vise verujem nego politickim analiticirima ili Jelenimim najboljim prijateljima. Čak i Jelena da mi je rekla to sto si ti rekla, tvoje je ćvece“ i „jace’ za mene.

    Niko te nije terao ili platio da napises to sto jesi a time si uticala na nekog, makar to bio samo ja.

    Mozda je tvoja ciljna grupa: politicari i politika?

    Znas i sama kada sam se nasalio kako Srbiji nije potrebna opozicija, dovoljna je Mahlat.
    Pa mozes misliti kako je @demokratama na Twiteru, kako je mnogim politicarima ili samom BoTa kada na pretrazivacima vide kako si opisala ili kako razmisljas kao gradjanin Srbije. Samo nemoj da mislis da su inferiorni i da ne stize do njih.
    A stize upravo zato sto imas ovaj blog i alata u drustvenim mrezama, zato sto si se izgradila tokom vremena i zato sto veliki broj ljudi cita i prati ono sto govoris, pises, mislis.
    Stizu i izbori.
    Zasto neka politicka partija ne bi uzela bas tebe da vodis njihov nalog ili da pises o njima a protiv drugih i da ti za to dobrano plate? Ja bih, sigurno. A vidim da te jos neki ljudi prate i naglas razmisljaju.

    Da li je to lajanje, da li je argumentovano iznosenje licnog misljenja koje moze da uzme mnogo glasova nekima na sledecim izborima, prosudi sama, ili jos bolje, neka prosudjuju oni koji bi morali.

    *********************

    Ucinila si mi dan lepsim primeorm sa prodavnicom cipela i reklamom.
    Meni i dalje stizu obavstenja jedne slovenacke kompanije iako smo se ocepili ’91.godine. Mozes misliti kako lepo razmisljam o njima i koliko ih cenim. Pa tek koliko sam naucio iz njihovog ponasanja, akcija i ophodjenja prema svojim klijentima i posle dvadeset godina?!!!

    Postoje lepi primeri i onjima volim da citam, pisem razmenjujem iskustva!

    😛

  5. Blogeri se u ovoj zemlji tretiraju ravnopravno kao novinari, uz sve specifičnosti blogera i blogovanja, ima tome bar pet godina. Npr.
    http://blog.veza.biz/2009/06/16/bloggers-relations-u-praksi-12/
    http://blog.veza.biz/2009/06/16/bloggers-relations-u-praksi-22/

    Reklamiranje i PR se suštinski razlikuju po tome što je reklamiranje plaćeno a zadatak PRa je da zainteresuje medije (pa i blogere) za određene teme i pruži im svu potrebnu pomoć u njenoj obradi.

    P.S. I ti si kao i @zubarica na mojim slajdovima, odeljenje „opšta javnost“. Svi smo zainteresovani za zdravlje zar ne 🙂

  6. Miloje, sve me nekako muči dilema da li je glupo da učim u ovim godinama ali ne mogu da odolim pa se povremeno sludim.

    Za zdravlje, pretpostavljam više me interesuje kako da ostanem koliko-toliko zdrava nego kako da se podmladim.

  7. Niko se naučen nije rodio. Posebno ne danas sa ovom količinom informacija koje nas zasipaju.

  8. Samo da se mirođija umeša, otpozadi naravno!

    1. Ja mislim da čovek počinje da stari, onda kada prestane da uči i zato verujem da ti si ti još uvek tako mlada, da te ja pre doživljavam ko drugaricu, a ne ko „stariju“ koleginicu, to i možda zato što sam oženjen tvojom babom, bem li ga. Tako da ti te magične kreme i ne trebaju nešto. Ali molim te se nemoj tripovati da je bilo kojim godinama glupo učiti i nemoj takvim šaljivim izjavama obmanjivati tvoju čitalačku populaciju :P. Ludost je već druga stvar i u našoj zemlji, ludost je potvrda zdravlja.

    2. Mislim da bolje od tebe za reklamiranje nema i smatram da tvoje blogersko reklamiranje treba da bude ubedljivo najskuplje na tržištu. Ali da treba da biraš šta ćeš da reklamiraš, jerbo tako gradiš svoj reklamerski integritet pod sloganom „Ako je Mahlat rekla da valja – Stvarno valja! Naravno i oni koji bi da rizikuju reklamiranje, treba tome taktički da pristupe. Ja bi te recimo pozvao na supicu, pa kad bi ti prokomentarisala: „Au Nebo, što ti dobra ova supica“! Ja bi te pitao: „Je li Mahlat, brate, sestro, ti dam 100 evri da mi izreklamiraš supicu na blogu“?

  9. Ja tu priču gledam iz malo drugačijeg ugla (jedino ponekad/pomalo reklamiram sebe, tj svoju firmu, a i pri tom sam vrlo obziran, i trudim se da ne gušim). Ali pošto sam u tom nekom „reklamnom“ biznisu – pomalo kapiram celu tu stvar, a naravno i tvoje dileme…

    Kod reklame postoji jedan krupan problem – reklame više ne funkcionišu! Zapravo reklame koje tako doživljavamo (kao reklame) su čisto bacanje para. Srećom, ta jeres nije samo moje mišljenje već su to (manje-više) rekli neki od najvećih marketing-magova. Zašto se onda ljudi i dalje reklamiraju – to je već mnogo teška i komplikovana priča za jedan komentar… Ali ono što je važno je da blogovi imaju malecku šansu da se provuku kroz te iglene uši, i da stvarno postignu nešto. Naravno – ne tako što će da udare po banerima i oglasima iz sve snage (btw nisam ti se ni zahvalio što si stavila moj baner) već naprotiv – tako što će da deluju po sistemu „preporuka prijatelja“. Prijatelju možeš i da oprostiš ako ti uvali neku falš dijetu, bljak recept, ili idiotski savet (ako je to uradio u najboljoj nameri). Naravno – sve dok ne prokocka tvoje poverenje…

    Može li se to komercijalizovati? A šta ne može? Drugo je pitanje koliko je sve to moralno (već neko vreme se mučim oko jednog posta o toj arhaičnoj, skoro zaboravljenoj staroj Srpskoj reči „moral“). Lično verujem da klasični dogovori tipa „Evo-ti-lova-da-me-reklamiraš“ odlaze u istoriju. „Šeme“ će biti sve komplikovanije i „mutnije“, a reklame sve diskretnije.

    Ono što je sigurno – POVERENJE postaje sve skuplje i skuplje…

  10. M. Ristić, ja sve gledam, kako rekoh, iz ugla potrošača i „žrtve“, reklamama ne da ne verujem nego odavno mislim da je reklama samo lep „filmić“ za nekvalitetnu robu. Kvalitet vrlo brzo nađe svoj put kroz reklamu od usta do usta, uvek bilo.

    Baner stavila svojevoljno. 🙂

  11. I

    Fora pri targetiranju ciljne grupe je u tome da se ne prodaje proizvod, vec njegov benefit.

    Ne prodaje se auto vec komforan i brz prevoz sa jednog mesta na drugo.
    Ne prodaje se krema, nego kako si primetila vecna mladost.
    Ne prodaje se alkohol, vec osecaj koji on stvara itd. 🙂

    Sto se tice promena, covek ce najbrze da se promeni bas kada se oseca ugrozen. To je normalno. Drugi nacin da se promenis jeste da imas neki cilj u glavi, neki koji stvarno zelis, svim svojim bicem.

    Oni koji prodaju *tu* vodu, verujem da nemaju tebe kao ciljnu grupu. I osobe koje reklamiraju proizvod su vrlo bitne za njegov imidz (npr. Majkl Dzordan i Nike, jedno vreme pa skoro da su bili sinonimi). Sumnjam da bi neko ko obozava meso bio dobra reklama za vegeterijansku hranu npr. Te „sitnice“ su vrlo bitne za reklamu proizvoda. Poznate osobe pomazu pri prenosenju poruke ciljnoj grupi, stoga moraju biti srodne na neki nacin.

    Za kese – da to i mene izbaci iz takta, zaista neozbiljno. Za tako sitan „trosak“ lako se gube musterije. Jednostavno lose poslovanje.

    Napomenuo bih i to da je marketing kada ti drugarici kazes kako je npr. Kapri sladloed sjajan. Ili kada ti neko predlozi vodoinstalatera. I to je sve reklama, a sumnjam da prijatelji zele da te prevare, ili ti njih. Naprotiv.

    Naravno da te je blogovanje promenilo, verujem da je to jedan od razloga zato si i pocela da pises, svesno ili ne 😉

Ostavite komentar