Brendiranje

Što državno, što lično, niko nema pojma.

Uvek sam mislila da je ovaj svet čudo neviđeno, da je fascinantan, i da treba živeti, ako ni zbog čega drugog, a ono zbog toga što nikad ne znate šta vas čeka i šta vas sve u životu može iznenaditi.

I eto, ja nisam od onih koji misle da su stekli neko iskustvo i da više za njih nema iznenađenja, da su sve videli, iskreno, mene iznenađuje i osamnaest stepeni u novembru, a o nekim drugim nenormalnijim stvarima da ne govorim.

Nekad sam se iznenađivala kad je svaka (ama, baš svaka) novoestradnokomponovana pevačica izjavljivala da “ radi na novom projektu“. Projektu! Meni je projektovanje uvek nekako izgledalo kao dubokomisleno i onda sam se danima pitala koji je broj mozgova pomnožen sa dvocifrenim IQ bio potreban da smisli stih :“Rodiću ti sina, na tebe da liči“ – to mu se nekako podrazumeva, ili “Moj živote dal’ si živ?“ – ovo me posebno fasciniralo ali, opšte je poznato da su se pevačice sa svojim životima davno razmimoišle (kao da ih nikad nisu ni srele) i da su se preselile među zvezde.

Kog zvezdanog sistema – još mi je nepoznato. Ono što je najtragičnije je to da je ovakva jedna pesma postala hit što pokazuje da nam se mnogo ljudi razmimoišlo sa svojim životima i da ne znaju gde su im, a pevačica koja je peva je tako, verovali ili ne postala brend!!!

Ova me reč potpuno sluđuje kao što me je pre par godina sluđivala reč “fensi“. Jedva sam, jadna, ukapirala šta hoće da kažu kad je neko fensi, ali još nisam uspela da shvatim kako pojedini likovi mogu da budu proglašeni fensi facama.

Ali da se vratim na brendiranje svega mogućeg i postojećeg. Eto, dragi moji, ovde je i dobar, stari, ajvar postao brend. Dal’ se to jede il’ ne jede, nije mi poznato, uglavnom, sve dnevne novine su objavljivale, s ponosom, da ajvar više nije zimnica, nego brend, mada su se Slovenci setili toga mnogo pre nas.

Ne smem ni da računam koliko nam je godina trebalo da ukapiramo da možemo da ga ponudimo svetu, ali eto, dok ostatak sveta planira da osvoji kosmos mi otkrivamo kako imamo ajvar. Neće me čuditi da mu smislimo i novo ime, na primer AYWAR, tek da deluje kao da nije naš jer, mi generalno, ne verujemo u domaće stvari koliko god dobre bile. Mislim, može da bude dobro, ali mora inostrano da se zove da bi imalo prođu.

Ovde čim neko hoće da pokaže kako je uspešan i veliki da svom preduzeću takvo ime da ne možeš ni da pretpostaviš čime se bave. Tako sam skoro ostala bez vrlo bitne mi informacije, jer je u podugačkom nazivu jedne firme pisalo i KNOW – HOW za šta mi je službenica na 988 odmah rekla da ne postoji ili ja nisam umela da izgovorim. Odustadoh i ja tako da od brendiranja ovog imena nema ništa.

Ali, nije ovo ništa u odnosu na to koliko ljudi u ovom gradu pokušavaju od sebe da naprave brend.

Zamislite kafanski sto za kojim sedi pet žena i jedan muškarac. Mora da ga je zbunila tolika koncentracija žena za zamo jednim stolom tako da je “gospodin“ vrlo brzo počeo da vrti priču oko seksa uz mnogo samoreklamiranja sve vreme se ograđujući da samo priča (možete da mislite ali nemojte da se nadate!). Reklama je, inače, odlična priča praćena slikom za nešto što ne vredi i što samo sebe nikako nije uspelo da proda. I pošto smo počele da zevamo, a da bi nam dočarao kakav značaj seks ima u njegovom životu, to jest da mu je seks u stvari lični brend, on reče:

– Kad mi se jednog dana više ne bude dizao, odoh na neku planinu i gotovo!

O’ma sam poludela. Ja ću uvek misliti da i pamet može, ako već mora, da bude brend, pa stvarno nisam mogla da izdržim:

– Slušajte Vi, gospodine, mi ni sad ne znamo da li vam se diže ili ne diže, tako da, što se nas tiče, možete odmah da odete na planinu.

I to inače mislim za brendove. Ove ovdašnje. Nasilne.

Nego, nema nekih planina oko Beograda.

Pa se namnožili brendovi…

Pročitajte i

Kako nas je zajebala nepismena Srbija

Osvanulo postizborno jutro u Srbiji. Sunčano. Atmosfera međ’ intelektualnom elitom (bokte!) zgusnuta do pucanja. Juče …

28 komentara

  1. Nedavno je u lokalnim novinama pisalo:
    „Direktor skole….bla bla bla…. je postao svojevrsni brend….bla bla bla…..
    A postao je brend, zato sto je rekao da ce okreciti skolu i postaviti kamere da bi video ko pise grafite po skolskoj fasadi.
    Eto vam direktori put do licnog „Brendiranja“

  2. d

    Nista sto kod nas vredi nije napravljeno svesno i namerno vec je doslo spontano kroz godine filtriranja od prirode dobijenog.
    Rad na brendu, pogotovo u nasim uslovima je **anje kroz gusto **anje (pogodite koja rec je neprikladna za jvnu upotrebu).
    Ovde vise niko ne radi na proizvodu, svi odma’ krenu da rade na brendu jer se tu parice lakse i lepse zavrte, pogotovo ako su tudje il’ drzavne.

  3. Casper, onda sam i ja brend, doduse, nisam krecila juce, ni kamere nisam postavila, ali sminkam se svakodnevno, farbam dva puta mesecno, mogu i ja brend da budem 😆

    Drnch, ma naravno, oci ce da povade da l’ je sljivovica brend il’ nije, k’o da samo rakiju proizvodimo i pijemo a ne umeju ni najnormalniju, pristojnu etiketu da naprave a o flasi da ne govorim. Kvalitet je vec diskutabilan od hleba pa na dalje. Al’ ima da bude brend. Isto k’o Lepa Brena i Tito. Pa kad u panamskim prasumama neko uzvikne – sljivovica svi ima d apopadaju na dupe i viknu – Aaaa, zerbiiii. E to ti je to.

    A trazena rec je granje :mrgreen:

  4. Gle’ ovo

    http://podrum.org/shop/images/imp_sljiva.jpg

    http://www.imc-debrc.co.rs/imc19_020Sljivovica%20Aurora.jpg

    da ne pozelis nikad da je popijes, k’o parfem, ko ce, bre, da poveruje da je lezala u buradima ne znam kol’ko godina.

    Nikako da ostavimo autenticne stvari da budu autenticne. Mnogo se pale stranci na njihove kerefeke, oni ih nemaju pa dodju u Srbiju da se dive dizajnu flasa. U cokanj, bre!

  5. d

    Odsad cu ovim da se mirisem a da pijem Pitralon! :mrgreen:

  6. Pa jes, treba valjda tako 😆

    ja bogami necu. I dalje cu da mirisem s cim se mirisem a da pijem strana pica jerbo nisam sigurna da me nece otrovati sa domacim.

    Da me ubijes ne znam kako mirise Pitralon, ako uopste mirise, mislim kakav ce zadah da ti bude, da se pripremim kad se budemo videli, red je da se izljubimo :mrgreen:

    ima da budes hodajuci brend zemlje Srbije :mrgreen:

  7. A koji ces da pijes, ovaj zastareli pitralon il ovaj moderni :mrgreen: 2

    ima da budes ‘vaki 3

  8. d

    Kako bre ne znas kako mirise Pitralon?
    Kao Brion, samo ima vise misticnu notu! :mrgreen: Pri ljubljenju klecaju kolena i ‘vata lagana nesvestica. Zato se ponekad koristi kod upoznavanja tashti. Posle ih ubedis da im seta pritisak. 😆

  9. Pojma nemam, mora da ta misticna nota ide od mooda americkog muflona, crnog sa crvenim prugama :mrgreen:

  10. Opet da pitam jel taj brendi bese pice ili….? :mrgreen:

  11. Nemam pojma, moam da se raspitam 😆

  12. S

    Ja cu se brendiram kao potpuni debil, sta sam sve ovih dana pretrpela sa osmehom na licu… tesko da sam normalna. :mrgreen:

  13. Aj’ srećno ti bilo 😆

    ako uspe javi da i ja sebi na dupe zalepim etiketu :mrgreen:

  14. S

    Odma’ ti javljam, vi’s da mnogi na tome zaradili grdne pare, nego se nisu setili da brendiraju. :mrgreen:

  15. Ja cu da potpisem Sanju, posto ne znam sta da kazem :mrgreen:

  16. Onda da raspisemo konkurs za idejno resenje za bred nalepnicu!

    Nesto ovako

    http://rlv.zcache.com/srpska_budala_tshirt-p235114507800295228q6wh_400.jpg

  17. Srbija je dovoljna, veruj mi. Sve što je SRPSKO je brend!
    Ali zarad nas svakojakih, može i to samo je to nekako mlako, treba nam nešto jače. background – slika magarca, koze … tako nešto …

  18. aywar 😆 😆
    pomanjkanje samopouzdanja nam je izgleda nacionalna crta, ubiše nas u pojam kojekakvi, sem kad je reč o seksu, tu smo nenadjebivi. bolje reći mi smo the unfuckables? :mrgreen:

  19. Suske, jeste brend! I to kakav! Nevazno je kakav je brend vazno samo da je brend!

    Crna Lost, kako ovo da turimo u brend reklamu

    Welcome…

    😆

  20. r

    Kad sam počeo da se bavim „brendiranjem“ svake nedelje sam naletao bar na jednog klijenta koga „svi znaju“ i kome „reklama nije potrebna“… U medjuvremenu manje više isti likovi su evoulirali do „brend fanatika“, ne mogu da otvore usta a da ne izvale nešto onako „marketinški“. Pre stotinak godina bi rekli: POKONDIRILI SE NAČISTO (a i dalje ostali tikve!)

  21. Pa svako vreme ima svoje Feme, sta ces 😆

  22. Taman sam hteo da se izbrendiram, kad ono … Nestalo mi brenda !
    Svidja mi se Rilletov komentar, tako je surovo istinit…

  23. Evo brenda Deda, ziveli
    sljiva

    jos samo da zalozis kazance 😆

  24. brendirati nenadjebivost, definitivno. :mrgreen:

  25. Po onom što ja znam svi se vi mnogo više „razumete“ u brendiranje nego što se u SRB
    pod 1. razume većina ljudi koja je za to plaćena i
    pod 2. više od gotovo svih koji se tako (brendovima) nazivaju!

    Obzirom na to ko su nam (šta su nam) brendovi i brendofili, i ja odo na planinu… ali stvarno 😆

  26. Nemoj kad te molim, valjda ce se vratiti na planine svi oni koji su odatle sisli, jednom moraju 😀

  27. d

    sad je u brendu biti brend . . .
    proći će ih.

Ostavite komentar