Home / Izgubljena u prevodu / Potpuno iskustvo – upišeš Megatrend i to ti je to

Potpuno iskustvo – upišeš Megatrend i to ti je to

Kupila ja juče „Danas“. Časopis. Na strani „Marketing“ naletim na reklamu, valjda je to reklama, „Potpuno iskustvo“. Ilustracija potpunog iskustva, unutrašnjost neke zgrade, valjda Megatrenda, jedno drvo u jesen, deluje onako tužno, i par koji s ručicama gore uživa u nekom klubu a možda i na fakultetu.

Kod prve rečenice sam proterala kafu kroz nos al’ sam junački pročitala do kraja.

Dakle – osvrt mene koja nisam deo ciljne grupe ako se izuzme da sam roditelj i da ja plaćam.

Prva rečenica:

„Samo na Megatrendu predaje ministar prosvete i nauke prof. Žarko Obradović.“ – Što bi Pera Luković rekao – Čim ga vidiš glasaš protiv – toliko o tome šta mislim o ministru. To je onaj što voli da se švrćka po osnovnim školama ali do koga studenti ni posle brdsko visinskih priprema ne mogu da stignu.

Predavači na Megatrendu su „najveći svetski intelektualci“, odma’ sam se dočepala neta da nađem listu, bar onu koju je napravio „Times“ – nema. Znači, moram da verujem. Među njima je i „profesor Vučković, član fiskalnog saveta NBS“, nema čovek ime, ovo član saveta je valjda ime.

Na Megatrendu studiraju naši proslavljeni sportisti. Ovo neću da komentarišem. Oni neka se dogovore sa predsednikom ko korišćenjem sportista ima pravo prvenstva pri prikupljanju bodova. Doduše, ovo mi je u reklami bilo najnormalnije. ‘Oćeš sretneš Novaka Đokovića – upiši Megatrend.

Na Megatrendu studira više od 26 000 „mladih, lepih i talentovanih“ studenata. Megatrend je „rock ‘n roll“ urbani univerzitet čiji su prijatelji mnogi pJevači zaključno sa Zdravkom Čolićem. Tu je i David Guetta…

Megatrend je univerzitet „životnog stila“, upišeš i vidiš kako se živi sa stilom. U tome pomažu proslavljena imena među kojima i Dragana del Monaco, to je ona operska pevačica…

Megatrend žurke su „najbolje u gradu, skoro svakog dana“, ja se oduševila – upišeš dete i ne brigaš da će noću da rkće po splavovima, sve će imati na fakultetu. I manje košta.

Imaju i modne revije. I posebne muzičke događaje. Mene je vreme malo pregazilo pa nemam pojma šta je poseban muzički događaj.

A sada ono važno, zgrada Megatrenda je najlepša zgrada u Beogradu, arhitektonsko čudo i zgrada za 22. vek. Nisam videla ali mora da su zeznuli ona čuda u Dubaiju.

Šta je uradio Megatrend do sada – „uveo je Srbiju u Evropu!“ Pre Tadića. Otvorio je „svoje institucije“ u Beču, Parizu, Londonu i Tokiju. Usput, Tokio nije u Evropi, jedino za one koji još veruju u ono – Srbija do Tokija.

Megatrend je „socijalno odgovoran“ fakultet, organizuje humanitarne akcije, pomogli su i Japanu.

A sada druga strana socijalne odgovornosti, to jest, ono što je ostavljeno za kraj, po čemu je Megatrend najbolji:

„Najbolji smo i zato što je naša propagandna poruka: „Šta ćeš ovde? Završi Megatrend i – Pali“ potresla Srbiju i svet i postala trajni marketinški reper za dobru reklamnu poruku“.

Nema više.

Koliko se sećam, ova glupost jeste „potresla“ Srbiju, ako se sećate, marketinški magovi Megatrenda su na napade odgovorili da nisu mislili to što su mislili nego da su mislili – završi Megatrend u jednoj od naših institucija u Evropi zaključno sa Tokijem, pa pali odande i zapali u Srbiju“. Kompletna nacija ispala glupa što ne kapira bilbord poruke.

I sad evo još jedne.

Potpuno iskustvo! Dođi da igramo, pevamo, ostalo ćemo lako.

Sad vi zamislite nekog budućeg studenta iz bilo kog Pičkovca u Srbiji koji misli da su prestoničke žurke bogom dane, koji sanja da sretne Davida Gettu i Zdravka  Čolića a o ispijanju kafe sa lepom Natom da ne govorim, koji još nije bio na nekom koncertu jer ih nema, koji ne može da ode u bioskop (Megatrend ima svoj kako shvatih), jer bioskopa takođe nema, modne revije video samo na TV-u nema, bre ,ničega!

Ima da prekuka – ili Megatrend ili ništa! Prodaj njivu. Kravu! Šta ‘oćeš!

I opet im uspela reklama.

Magovi su to.

Pročitajte i

Ispovest: Moj muž – najveći zločinac na svetu

– Pričaj kako si me rodila. – Rodila sam te kao da sam sanjala. – Koga …

16 komentara

  1. Dovoljno je videti na šta liči rektor tog univerziteta. Dovoljno je čuti da pevaljku spremaju za asistenta. Dovoljno je setiti se imbecilne reklame. Dovoljno je znati da je demagog ministar tamo profesor. Ne, ništa od navedenog nije dovoljno. Nije dovoljno je ljudi u Srbiji ne znaju kako fakultet treba da izgleda, ne uče, ne putuju, nemaju kriterijum niti znaju za vrednosti. Da znaju Megatrend bi i dalje postojao, ali bi bio marginalizovan i cenjen koliko i radnički univerzitet ili jači kurs.

  2. Što bi rekao klinac koji mi je jedno vreme, tamo u prošlosti, pomagao.
    „Jebo te nisam upisao godinu na Megatrendu“
    „Nisi stekao uslov?“, pitam ja.
    „Ma jok b’ate ne odoh na vreme da predam papire, neka dogodine ću“

  3. G

    Uvek mislim da nema dalje…kad ono – medjutim… Sreca moja pa nemam sta da prodam da sinu kupim „potpuno iskustvo“.. Morace sam da (se pom)uci 🙂

  4. b

    Meni je zanimljivo kako su njihove reklame na bilbordima dvosmislene, ili kako posle ovih objasnjenja ispade, visesmislene. Secam se proslogodisnjeg bilborda na kome je stajala knjiga (koja je valjda trebalo da bude u obliku nekog mini plejera) i u nju su bile ukljucene mini slusalice, a slogan je bio nesto kao „znanje na poklon“. Sad koliko znanja se dobija to je mozda i diskutabilno, ali da je na poklon… E tu su ga bas preterali! Nas prijatelj iz Redmonda (koji ne razume srpski) rekao je da njemu taj bilbord porucuje samo jednu stvar- „Megatrend- laksi je nego iPod“. 🙂

  5. J

    Iako sam i ja student famoznog Megatrenda (iako se radi o citavom univerzitetu, a ne fakultetu, ali nebitno), sramota me je svaki put kad Mica Berluskoni plasira svoj „genijalni patent“. Kao sto vec rekoh, ovo je univerzitet, koji broji na hiljade studenata, i verujte, bar statistickom racunicom, postoje ljudi koji imaju znanje i stid kad se ovako nesto pojavi. To mozete videti i na nasem forumu.

    Tuzno je sto na Fakultetu za kulturu i medije postoje kvalitetni profesori i kvalitetni programi, ali na neki kljucnim predmetima su profesori „stare garde“ koji posredno dobijaju informacije i nisu bas u toku sa tendencijama i e-PR-om.

    Trebalo bi da dodjete na predavanje da vidite kako to izgleda; recimo, cim je bilo ono slikanje sa Natasov Bakljavac, mi (nas 20-ak, od, recimo 100 prisutnih) pitamo profesora iz predmeta Odnosi sa javnosci kakvi su to glupi potezi, i te zucne rasprave zavrse se time sto nam profesor objasni da je rektorova ideja da je svaki marketing dobar marketing .

    Umesto da iskoriste sto imaju polu-strucnu javnost, nas pa da im budemo filter za neku kampanju pre nego sto se to plasira, oni misle da sve najbolje znaju.

    I tako ce nastaviti da lepe etikete nama studentima kao bogatim debilcicima.

  6. Pa ta etiketa bogatih debilcica, kako kažeš, je samo posledica tako stručnog marketinga, kako gore napisah, ne znaš da li reklamiraju fakultet ili diskoteku… Nažalost. Oni vas tako etiketiraju, to se samo posle prenosi.

  7. E, svaka ti je na mestu, k’a Njegoševa. 🙂
    Ali, što more Čolić, međ’ ovima? On je moj kolega završio davnih dana Ekonomski (u Sarajevu ja mislim) nisam znala da ima veze sa MegaGiga.

  8. M

    Ovaj tekst me je jako uznemirio. Odaje utisak da nemate pojma o cemu pisete, sto i nije toliko cudno, buduci da je ovo „neki tamo“ blog, a ne ugledno glasilo. Vesti ste na recima, ali jako gresite. Ja sam student Megatrend univerziteta, gulim se od ucenja, i radim u Politici kao novinar. Do sada sam se veoma dobro probila, a kada steknem zvanje i diplomu, vise ce mi vrata biti otvoreno nego sa diplomom drzavnog fakulteta. Ne verujte? Spremni ste da mi svasta kazete? Hajde kada ste tako „na mestu“, kako kazu vasi citaoci, sprovedite jedno istrazivanje na zadatu temu. Pa da vidimo onda. Losa reklama ne postoji, to ce vam potvrditi svako iz nase struke, a posto niste nogom krocili na Megatrend, izvolite, budite moj gost. Provedite jedan dan tamo, pa ce vam se utisci izmeniti. I kaze se DUBAI a ne Dibai, ja se na licu mesta uverila, mada verujem da je po sredi stamparska greska. Procitajte makar jednom tekst pre nego sto ga objavite, i ukoliko ispravite greske delovacete makar malo uverljivije. Uvredjena sam kako neko moze spremno da siri dezinformacije. Nadam se da ste svesni da je nas narod polupismen nazalost, i da ce kao sundjer upiti sve sto plasirate, ali ne treba po njemu da se ocenjujete nego po intelektualcima koji umeju da citaju izmedju redova. Molim, shvatite moj komentar iskljucivo kao dobronameran savet. Pozdrav.

  9. Hvala što me nasmejaste ranom zorom 😆

  10. M

    nije mi to bila namera, samo sam htela da vam ukazem na to da je za ovakav tekst nedopustivo da napisete „nisam bila na megatrendu ali evo da vam kazem, to je diskoteka“. Lepa metafora, nema sta, ali i sami rekoste da tamo niste bili, onda nemojte pisati neistine. jeste reklamna kampanja uzburkala javnost, ali megatrend nije „megableja“ kao sto vecina neupucenih misli. zahvaljujuci megatrendu, ja sam jako mnogo naucila, i istakla se na svom polju delovanja.

  11. @Masa Vašim slovima nedostaju dijakritici. Znate ono, kvačice i kukuce na slovima čćšđž?

  12. A

    Mislim da sve treba da je sramota sto pljuji po Megatrendu , za koji kazu „nisam ni krocio/la“
    Ja sam student i ubijam se od ucenja da ispolazem na vreme sve ispite. A ko kaze i misli da se ne uci,taj nema pojma. Ja u toku ovih studija sam dosta naucila,i jos ucim. I mislim da fakultet sluzi da te nauci ne samo onim cime ces se baviti,vec i zivotnim stvarima koje profesori/ke nas uce kad izadjemo u svet i pocnemo se boriti za posao. Megatrend je sjajan fakultet, i svi vi ste samo ljubomorni i zavidni na uslovima koje mi imamo i ljubaznosti profesora sa odlicnim iskustvima.
    Megatrend je najbolji.

  13. Problem je što vas tamo ne uče da čitate do razumevanja.

  14. Jeste, Anja, jako smo ljubomorni. Jer, mi smo na svojim fakultetima učili iz knjiga, polagali ispite ako smo pokazali da smo zaista naučili, a onda su došli Megatrend-i i jedino oni koji su učili iz skripta i spremali ispite za dan i frtalj mogu da se zaposle.
    Usput, molim te, kada drugi put braniš neodbranjivo, a i inače, zamoli nekoga da ti lektoriše rečenice. Šta si imala iz srpskog?

  15. K

    Zaista zanimljivi komentari… pratim izdaleka dogadjanja u rodnoj mi grudi, pokusavam da cujem i razumijem obje strane price, da ne budem pristrasna. Prosle godine, u avgustu sam bila tamo, i, igrom slucaja sam bila u prilici da razgovaram sa jednim diplomiranim ekonomistom sa drzavnog fakulteta, i sa djevojkom koja je zavrsila (ako se dobro sjecam) Management and Public Relationship (izvinjavam se ako nije potpun naziv) na Megatrendu, a sada je student cetvrte godine prava na drzavnom fakultetu. Zanimalo me je njihovo misljenje za i protiv, drzavni fakultet-privatni fakultet (u ovoj prici Megatrend), misljenje diplomca drzavnog fakulteta i diplomca Megatrenda, koji ce uskoro biti diplomac drzavnog fakulteta.
    Interesantno, odgovorili su mi isto: Megatrend, za studente zeljne znanja, zaista pruza mnogo vise nego drzavni fakultet. U smislu istrazivanja, podrske pri „projektima“ znanja zeljnim mladim ljudima je mnogo lakse da dodju do pomoci na Megatrendu nego na drzavnom fakultetu, po prici ovo dvoje mojih „ispitanika“.
    A kako je sa onima, diplome bez truda zeljnim mladim ljudima, ovo dvoje omladinaca nijesu znali da odgovore. Ne spadaju u tu grupu.
    Na zalost, izgleda da je mnogo vise mladih ljudi koji teze DIPLOMI a ne ZNANJU i to je, izgleda, mnogo lakse dobiti na privatnom nego na drzavnom fakultetu. Sto se mene tice, nekako mi je draze sto su mi djeca studenti na drzavnim fakultetima nego nesto privatno kod nas… godine valjda… tradicija 🙂

  16. l

    Jel znate nekog ko nije polozio kolkovijum ili ispit na privatnom fakultetu? Ponistavanje ocene se ne racuna. Da li znate nekog ko nije upisao(pao) godinu na drzavnom? Ja ne znam, a poznajem poprilican broj studentata na privatnim fakultetima tako da smatram da je moj uzorak dovoljan da formiram misljenje.

    Postovanje za Racunarski fakultet u Beogradu

Ostavite komentar