Home / Mislim, dakle postojim / Udari mene a ne žene – kampanja koja nije svima jasna

Udari mene a ne žene – kampanja koja nije svima jasna

Već ste svi sigurno videli da je kompanija AVON u sklopu svog programa „Reci NE nasilju u porodici”, pokrenula  novu kampanju koja za cilj ima  podizanje svesti i edukaciju javnosti o ovom problemu pod nazivom “Udari mene a ne žene” kojoj su se priključili neki  razbacani, namrgođeni momci koji kao da pozivaju sve one koji misle da je žena njihovo i božije vlasništvo da oprobaju snagu na njima.

Pre nego što kažem šta hoću da se operem kao blogerka koja je pomenula jednu kompaniju, AVON u ovom slučaju što je u zadnje vreme ravno bogohuljenju. Možda se ne slažem sa kampanjom a može biti da me je AVON platio, gde bloger sme sa nečim da se slaže, bla, bla, blogeri nemaju mišljenje sve dok ih neka kompanije ne podmiti i slično. Elem, AVON nema ništa sa ovim postom, nisu mi platili, nisu me častili paketom proizvoda mada bi mogli, da sakrijem masnice koje su posledica pesnice mog muža, teško je da me interesuje nasilje ako i sama nisam žrtva, to je logika nekih. Nemam ništa od AVON-a.  Da ne bude zabune.

Elem, svima koji se sprdaju sa ovom akcijom i hejtuju ovu akciju.

Znate, ja kad pročitam statistiku da je svaka druga žena žrtva nekog vida porodičnog nasilja, počnem da kontam po glavi da među svim tim ženama mora da postoji bar jedna koju poznajem.  Ja to ne znam, može biti zbog toga što i danas mnogi, pa i same žrtve, misle da je žena kriva ako doživljava nasilje. Žrtve njihovi dželati na odloženo ubede u to – ti si kriva, da ti nisi rekla, uradila,mislila, ja te nikada ne bih takao.  Ta neka, koju znam a ne znam da trpi nasilje to nasilje trpi jer nema gde, jer je sramota, jer ima decu, jer… ko zna čime je zastrašuje onaj koji je zlostavlja psihički ili fizički. Ili ekonomski. Znate li vi, hejteri koliko vrsta porodičnog nasilja postoji?

Da li znate da uopšte nije tačna ona predrasuda da se nasilje dešava u nižim slojevima društva već da ga procenutalno ima više u onim “višim”, ekonomski obezbeđenim slojevima, da li znate koliko je ljudi koji su na funkcijama, koji se vode kao stručnjaci u društvu, dobre komšije, porodični  i posvećeni ljudi koji iza zatvorenih vrata čuda čine.

Da li ste ikada pričali sa nekom ženom koja je trpela nasilje pa da čujete u kom se začaranom krugu pretnji nalazila zbog čega nije prijavljivala nasilje? Obično ih ucenjuju decom. Da li ste nekada čuli decu koja su svedoci porodičnog nasilja, koja i sama trpe nasilje – ako nekome kažeš ubiću mamu, ja idem u zatvor, vi idete u dom? A?

Da li znate da policija godinama, decenijama, na poziv žene koju tuče muž nije reagovala? Da li ste i vi, hejteri, onaj deo društva koji veruje da veliki muškarac to nikada ne bi uradio da kučka nije lajala, bila neposlušna, nije gledala u pikslu kad joj on naredi… Da li je neko od vas od one vrste koja okreće glavu od nasilja uverena da je to problem porodice, ali kad čuju za prevaru o tome laju na sav glas jer to nije problem porodice već čitavog društva?

Ako niste znali, a biće da ne znate inače se ne bi sprdali sa nečim što je tužno, jadno, tragično i ostavlja nesagledive posledice – ne tuku muškarci žene zato što imaju psihičkih problema, zato su vam komentari da im je potreban psiholog ekstremno glupi i pokazuju kako nemate pojma gde se zakopčavate.

Muškarci tuku žene jer time pokazuju moć i potčinjavaju ženu sebi. Ako se pitate zašto – e to sociolozi mogu da vam objasne, u većini slučajeva zato što su “tradicionalisti”  čiji su dedovi tukli njihove babe, očevi majke, zato što misle da je njihova, koliko god da su neobrazovani  i prosti – ona kojoj nema pogovora, da žena služi da ćuti i trpi i da nema pravo glasa.  Tako su ih vaspitavali. Tako i danas mnogi očevi vaspitavaju sinove – pokaži joj ko je muško? Sinovi shvate kako shvate, tata je to, i pokazuju bukvalno pesnicama. Da su muškarci.

Znate li vi koji su razlozi zbog kojih muškarci tuku žene, oni prikriveni? A?

I na kraju –  da li znate da u zatvorima čami mnogo žena koje su, nakon godina trpljenja, presudile svojim muževima. Obično na spavanju. Zakon ih ne mazi, dobile su mnogo godina robije, nisu imale olakšavajuće okolnosti jer nisu imale para za dobre advokate. Olakšavajuće okolnosti su rezervisane za one sa parama i za one koji popizde u nastupu pijanstva pa nekoga obezglave ili ga ubiju na putu. To žene od čijih je problema društvo okretalo glavu nemaju. Da li znate da se nekih od njih porodica odrekla jer ne želi ništa da ima sa ženom ubicom. Ali zato te iste porodice žmure kad vide modrice. Bedni licemeri!

Pa, padne li vama koji se sprdate sa ovom akcijom na pamet da vaša ćerka sutra može da bude žrtva porodičnog nasilja? Šta biste uradili? Zajebavali se kao i sad? Rekli joj da ćuti i trpi, bude poslušna?

Ako vam je problem što ovu kampanju vodi AVON, kao što je neko rekao na Fejsbuku – aha, AVON želi da poboljša prodaju, kako da bude siguran da novac od prodaje proizvoda ide onome kome je namenjen, ne da on pare ako nije siguran gde idu. O! Taj isti se najverovatnije ne pita u čije džepove su otišle pare od njegovog poreza, ne sme ni da pita.

Ko god da vodi kampanju, ‘ajde razmislite o problemu porodičnog nasilja. Ili ćutite, sramota je to što radite. Ako vam je problem kompanija koja stoji iza akcije, zaboravite, nevažno je ko stoji iza nje.

Muškarci koji tuku žene su bedne kukavice. I nisu muškarci nego gnjide! Muškarcima ih čini samo polni organ.

Statistika:

Svaka druga žena u Srbiji u jednom trenutku je bila žrtva nekog vida nasilja u porodici (fizičkog, psihičkog, seksualnog, ekonomskog), a tokom 2011. godine je ubijeno 28 žena. Žrtve su najčešće žene i devojčice, a nasilnik je muškarac u preko 94 odsto slučajeva, pri čemu prednjače muževi i nevenčani partneri. Nasilju u porodici su izložene žene svih starosnih i obrazovnih kategorija, društvenih slojeva i porodičnog statusa, dok je profil počinilaca nasilja raznovrstan. Porodično nasilje je prisutno i u urbanim i u ruralnim sredinama.

Prema istraživanju koje je 2010. godine sprovela organizacija SeConS – grupa za razvojnu inicijativu, u Srbiji su nejednakosti među polovima izražene na brojnim poljima, što je jedan od osnovnih uzroka rodno zasnovanog nasilja. Podaci Republičkog zavoda za statistiku govore da je u periodu od 2004. do 2009. godine zapažen porast broja prijavljenih punoletnih lica za nasilje u porodici. Prema zvaničnim podacima MUP-a, u periodu od januara 2009. godine do juna 2010. godine, krivično delo nasilja u porodici je izvršeno nad ukupno 5.423 lica, od čega nad ženama u preko 78 odsto slučajeva, a nad muškarcima u preko 21 odsto. U 40 odsto slučajeva scenama fizičkog nasilja nad ženama je prisustvovalo barem jedno maloletno dete.

Okrenite glavu. Ima i lepših tema u Srbiji. Na primer Cecine nove sise, Stanijino dupe, Suzanin pornić…

 

 

Pročitajte i

A kako ću ja to da objasnim detetu

Svako malo na društvenim mrežama neko zavapi kako će nešto da objasni detetu, uglavnom nešto što se kosi sa njegovim vaspitanjem, pravoslavljem, seksualnim opredeljenjem, kad najave prajd, kad muškarac nosi roze čarape, najviše cvile kako će detetu objasniti zašto se dva muškarca ljube na ulici i ovo me fascinira jer, evo, sto godina imam i još nisam videla ta dva muškarca. A i da jesam, ponašala bih se isto kao i kad se ljubi strejt par, prošla i pomislila kako je ljubav divna.

47 komentara

  1. Potpisujem svaku rec. Znam primere, neki jos traju.

  2. Glede Avona i svih ostalih kompanija koje se bave društveno bitnim temama, da, ok, mogu se složiti ponekad sa sinim hejterima i kritičarima da akcije koje se provode nisu uvijek iskrene ALI… Veliko ali stoji zbog činjenice da te kompanije imaju mogućnost, pa ako baš hoćete, imaju moć, da jedan dio svojih budžeta upute u podizanje svijesti javnosti o ovoj ili onoj temi, prikupljanje para za one kojima to treba i sl. Ono što je takođe bitno a što gorepomenuti hejteri često ne žele da svare jeste da zaista ima kompanija koje tim aktivnostima i projektima odistinski iskreno ali i strateški, pri tom mislim planski a ne kalkulantski, pristupaju i to rade stalno, u svojoj kući/kompaniji pa onda i šire.
    U nekom ludom trenutku je društveno odgovorno poslovanje postalo tabu i nešto fuj a to niti je niti bi smjelo da bude.
    Hejteri da se zapitaju šta su oni, kao osobe a onda ako su u mogućnosti, i u okviru svojih matičnih kompanija uradili dobro ili pokušali da urade ovakvo nešto.

    Uzgred, saglasna na svaku riječ. Hvala.

  3. Ne slažem se da su problem napravile same modifikacije kampanje (slika) u humoristične svrhe. Time je kampanja samo dobila na popularnosti i šerovala se čak i od strane ljudi koji je inače ne bi delili zbog očiglednog komercijalnog dela same akcije.

  4. S

    Mišljenja sam da se sprdaju oni koji inače mlate, ćuškaju, ponižavaju, kontrolišu i na druge načine maltretiraju žene.
    Kako drugačije objasniti da je polovina žena žrtva fizičkog nasilja osim kao da je polovina ljudi muškog pola u svakoj friend listi svakog od nas – upravo ta nasilnička vrsta muškaraca…

    Čak i da grešim, ismevanje bilo kakvog pokušaja zaštite žrtava nasilja baljezgarijama o tome da se nasilje ne može sprečiti nasiljem je ravno samom nasilju. To su duhovni jataci i advokati nasilnika…

  5. D
  6. Ja ne znam stvarno zasto ljudi hejtuju ovu kampanju. Pa ako neka kompanija kao sto je Avon ne uradi tako nesto, pa ko ce?

    Ne mogu ja da je pokrecem, nemam ja taj kes, a ipak je za sve potreban izvestan novac. Dobro de, sad ce neko reci da nije uvek potreban novac… slazem se. Ali da se razumemo, lakse je sa parama. 😉 I zasto je strasno kada se neko bavi podizanjem svesti… valjda ljudi nemaju sta da rade u zivotu, pa hejtuju.

  7. Б

    Не потписујем ништа.

    Јављам се као први који је почео да се спрда са кампањом. Не бијем жене, нит ми то на памет пада.

    И даље мислим да је ово кампања за продају AVON производа иначе се не би потписивали на постерима.

    То је неморално џукачки – зарађивати на туђој несрећи.

    Ако кампања не да резултате – за годину дана се смањи „статистика“ насиља над женама, да се компанија казни због злоупотребе тешког положаја жртава породичног насиља.

    Ево сад можете да пуцате у мене, да се ложите да сте хумани, да сте осетљиви на „друштвено одговорне теме“ које имају смисла као када би педофилу рекао да не меће деци, а он каже: „Ау, нисам до сада био свестан да је то лоше. Ево нећу више!“.

    Не знам колико ова кампања може помоћи некој сиротици из Власотинца коју тренутно макља муж. Никако – као ни једна до сада.

  8. Bjuti, ispod svake kampanje se neko potpisuje, ispod Bitke za bebe – b92, recimo, meni je to normalno.

    Ova, biko koja kampanja uvek nekako pomogne, mrva, mrva. Reci mi kako po tebi treba voditi kampanje.

    Znaš onu akciju Moje dojke su OK, eto ja imam dobru volju da motivišem žene da brinu o svom zdravlju, da pomognem tamo gde treba pomoć a ništa ne mogu bez novca, samo da pišem i pričam. Ni to ne mogu svuda, kao fizičko lice ne mogu nigde da se pojavim i kažem – znate, ja sam ta i ta i eto, raspoložena sam da radim to i to… da ne dužim

    Usput, Matel je izbacio, na insistiranje roditelja, ćelavu Barbi lutku koja se prodaje u kampanji – I ćelavi ljudi su lepi, deo prihoda ide klinici na kojoj se leče deca obolela od karcinoma. Čitave rasprave su vođene o tome, Matel prvo zbog ovakvih stvari nije hteo da se upusti u posao pa eto, zagrizoše. Pratim akciju na Fejsbuku, ljudi se slikaju sa tim lutkama, pozivaju ljude da ih kupe kako bi se kasa za borbu protiv karcinoma punila. Teško da možemo da očekujemo da će neka kompanija da se odrekne celokupnog prihoda…

    Uostalom rekoh, zaboravite da ovu kampanju potpisuje AVON. Kako bi neko, ti, pomogao toj sirotici iz Vlasotinaca koju maklja muž. Hoćemo u Vlasotince da pričamo na ulici?

    Uopšte, daj neku ideju. Ti ne biješ žene. Šta radiš kad čuješ da neko bije?

    Radomire, tebi isti odgovor – kako ćemo bez novca. Hajde ti i ja da vodimo ovakvu kampanju, da platimo bilborde, sve što podrazumeva jedna kampanja… Jel možemo?

  9. B
    Bratislav Stankovic

    Rekao bih ovom ko je ovo napisao da je „cutanje zlato“ i da je bolje da cuti i da ljudi misle da je glup nego da progovori i otkloni svaku sumnju u to. Na zalost to je protiv demokratskog principa prava izjasnjavanja svih pa necu to da kazem. Ali cu nesto ipak reci. Sramota je da se neko podsmeva jednoj ovakvoj humanoj akciji i ljudima koji je podrzavaju. Ovakva kampanja je aktuelna svuda u svetu a specijalno na brdovitom Balkanu. Sutra ce mozda vasa cerka biti pretucena od svog momka, supruga, domacina ili kako vec oni sebe zamisljaju „vlasnika“. Mozda vi koji se podsmevate zensku decu i ne cenite pa vam je to svejedno ali ja smatram da je ova akcija na mestu i da joj se ne treba podsmevati. Nemojte da zaboravite da bez zena, to jest majki nema dece i da je sve nas rodila jedna zena. Ko je takav dasa i muskarac neka nadje sebi slicnog i neka se tuce sa nekim u svojoj kategoriji.Mada koliko su mi takve osobe poznate obicno su te osobe duhovne picajzle i ne smeju drugima ravnim sebi ni reci u lice sta misle, a kamo da dignu ruku na njega. Na nekom one ipak moraju da isteraju njihov kompleks i bes … pa im tu dodju zene i devojke. E zbog tih iskompleksiranih „polubogova“ je ovakva kampanja vise nego dobro dosla. Bravo AVON, bravo Strongman!

  10. Akcija kao akcija, sigurno ne moze doneti nista lose. Kampanja, sam ovaj poster, verovatno bi bio zabranjena u pola zemalja EU.

    A da svi budemo nacisto da li Avon ima neki poslovni benefit, da ima, cak i u slucaju da pokazu nevernim Tomama da su uplatili sav neto profit. Cak i kad se, u ovom slucaju vestacki, dodje do zero profita, Avon je u toj racunici imao tzv. opportunity costs, koji se, i kratkorocno i dugorocno, ocenjuju pozitivno i donose vrednost kompaniji, ne „kroz knjige“, vec u realnom poslovanju. Tako, ako neko jos ima sumnje da li Avon ima poslovnu korist, pored marketinske, da, ima je. Obicno se u normalnim zemljama radi tzv. „matching gift“, poznat i kao „donation doubler“, ali nase kompanije to ne kapiraju i zato i jesmo tamo gde smo danas.

    I, da, za debile, ne, nije normalno ni muski tuci zene i druge slabije od sebe. Ili, za jos vece debile, nije muski tuci jace od sebe kada si u brojcanoj prednosti.

  11. @

    Slazem se u potpunosti sa Bjutijem. Kao neko ko studira ekonomiju i marketing mogu da kazem da je ovo cist marketinski neetican pokusaj AVONa da podigne prodaju svojih proizvoda.

    Nemam nista od toga da stanem na bilo ciju stranu ali kao objektivni posmatrac mogu da imam misljenje o kampanji. Zivim u porodici sa majkom i dve sestre. Otac nikad nije dizao ruku na majku pa ni meni ne pada na pamet da to radim. I ne samo to vec nista nazao ne bih uradio bilo kojoj zeni.

    Prema marketinskoj etici bilo bi u redu da kompanija nema svoj logo na posteru. Kakav je to dobrocin koji ne daje pomoc ako nema novinske ekipe, vesti i promocije.

    Obe akcije B92 su imale konkretan i merljiv rezultat, a jedan od razloga za isticanje logoa bio je i kredibilitet fondacije koji mora da postoji.

    Lepo je sto je neko pokrenuo ovu temu, ali jedino sto ce se poboljsati kao rezultat ove kampanje je prodaja kozmetike.

  12. Б

    Који су ефекти кампања? Никави.
    Који су ефекти за компанију? Одлични.

  13. N

    @bjuti
    Efekti kampanje: uzburkala se javnost, priča se o problemu, možda neki idiot koji je ćutao a znao o nasilju nad komšinicom ipak prijavi nasilnika, mozda će oovo videti neki adolescent i odluciti da ne bude nasilnik, mozda nebude ništa, al ovo je pokušaj i što reče Torbica ako neko može da napravi bolju kampanju nek je napravi…. Nije napraviio niko nikakvu i to govori sve.

  14. A ti bi da vidiš efekte odmah? Danas? Sutra? Napravimo rez i više nema porodičnog zlostavljanja…

    Ja bih recimo uspehom smatrala da za njima krenu i druge kampanje…

    Sećaš se zabrane pušenja na javnim mestima, htedosmo da pocrkamo, ludesmo, bunismo se, možeš li sad da zamisliš da odeš negde a da iza šalera, na primer, šalteruša puši, to je pre bilo tako normalno.

    Banalan primer ali nekoliko godina kampanje na razne načine i eto…

  15. Б

    Фашсистичка држава забраниће и секс без куртона, камоли пушење.

    Елем, ево одговора на спем http://neblog.bjuti.info/neblog.item.32/udrite-mene-a-ne-zene.html

  16. g

    Poruka kampanje „nervira“ neku „većinu“ koja ne zna i neće da zna da je lista opravdanja za nasilje – potpuno prazna, većinu koja smatra da onaj ko je jači ima pravo i da bije, većinu koja smatra da se „batine mogu zaslužiti“ i da „sigurno ima neki razlog čim je/ga bije…“
    Nema nikakvih razloga za nasilje, prazna je ta lista opravdanja, sasvim prazna.
    Nasilje u porodici je zabranjeno zakonom i – ide su zatvor kad ga neko počini, krivično delo je.
    Ovakva poruka, koliko god „provokativna“ bila, čini jasnim upravo to: ko je jači, tu fizičku premoć koristi za fizičko nasilje, pa ko god bio u pitanju.(žena, sestra, starci, deca, bilo ko fiizčki slabiji …)
    Slika daje poruku „znamo da je biješ samo zato što si jači od nje, a to znači da si – uplašen siroti mali nasilnik, strah vlada tobom iz ko zna kojih razloga i – istresaš se na fizički slabijem,…u tome nema ni čojstva ni junaštva, a o muškosti i da se ne govori…“
    Vidi se na slici – pretnja koja „smeta“ licemerima i svima drugima koji bi, u suštini, ruganjem ili omalovažavanjem da „ućutkaju“ sve žrtve nasilja, bile te žrtve žene, starci, slabiji mupkarci ili deca, svejedno je.

  17. N

    @bjuti
    Što se tiče fašističke države zar ne misliš da je nepravdno prema nama nepušačima što nismo imali pravo da vas prebijemo na mrtvo ime u samoodbrani od vaših kancerogenih dimova?

  18. S

    A koliko ce tvoja srpdnja pomoci zrtvama nasilja Bjuti (izvini ne znam tvoje ime…)?

    Ova kampanja bar ukazuje an probelm, a na koji problem ti ukazujes? Sto ce se jedna kompanija promovisati? Pa? Bar se usudila da postane omrazena kod ljudi koji su inace nasilnici…

  19. p

    Ja bih samo zamolio onaj deo ljudi koji je osuo raketnu paljbu na suštinski identičnu kampanju Komercijalne banke od pre par meseci a kojima je sada ovo što je Avon uradio „dobro“ da razmisle o svojim izborima.
    Isto je.

  20. Б

    Saša: Ево нисам насилник, ал’ компанија ми је омржена. Шта сад?

    Промовисање на туђој несрећи је неморално!

    Шта је следеће? На снимку силовања реклама у углу екрана за нпр. контрацептивне пилуле? И да пише: Куповином овог производа помажете да људи знају да постоје будале које силују жене.

  21. J

    Mene je dečko prebio kada je video ovog sa postera, kaže nije mogao da ga nađe pa je zato mene izudarao.

  22. n

    jedino imam problem s ‘manekenom’ ove kampanje…sama kampanja je hvale vredna.

    ali ovaj mišićavi čovek, stručnjak opšte prakse i veliki kompilator – mene lično samo odbija i od kampanje i od ubedljivosdti iste. ipak bi kompanije morale povesti računa koga biraju za zaštitno lice bilo koje od kampanja koje sprovode…moralo bi to malo opreznije.
    a ovaj blog-post je inače – odličan, od reči do reči

  23. S

    Nisam pratio kampanju jer ne volim one koji ne vole one koji ne tuku žene…. koje opet neki drugi ne vole, a ja ne volim te što ih ne vole.
    Normalno!

    Mada…. jedna stvar je sigurno neistinita.
    Podatak da pola žena trpi nasilje.
    Brojka je mnogostruko uvećana, a ne vidim razlog tome!
    Šta se time dobija? https://mahlat.rs/wp-includes/images/smilies/icon_question.gif

  24. g

    @Jovana
    vidiš, ako ti sama ne prijaviš policiji da te je izudarao, onda smo to u obavezi mi ostali da učinimo, jer ako je istina počinio je krivično delo i – mora se reagovati i prijaviti, a počinilac privesti.
    Ako nije istina – onda bi trebalo da znaš da je ova rečenica ista kao da bilo koga podstrekavaš na nasilje.

  25. D
    Dusan Katilovic

    Kampanja je urađena diletantski i sa etičke strane pristojno džukački. A Bjuti ima potpuno pravo da je izvrće poruzi, nevezano za njenu vrednosnu konotaciju. Jednostavno, u pitanju je sloboda izražavanja, konkretnije – umetničko delo u domenu satire. Ako se na karikaturama širom sveta smeju ismevati Isus, Alah i druge za neke ljude apsolutne i neupitne vrednosti, ima pravo i Bjuti da oplete po ovoj kampanji.

    Drugo, svo to sprdanje je više diglo prašinu nego inicijalna kampanja.

    Treće, jeste li svi zombizirani? Kampanja je podstrekavanje na nasilje: „udari mene, a ne ženu“. Svako udaranje je valjda jednako nasilje i jedno nasilje ne opravdava drugo. Jedina legitimna poruka bi bila da se svako uočeno nasilje, bez ozbira na pol žrtve, mora prijaviti policiji.

  26. B
    Bratislav Stankovic

    @Jovana menjaj decka il menjaj nikname. Ubedjen sam da se iza tvog imena krije jos jedan sprdalac koji sam nista ne zna i ne ume da uradi a moze glasno da sere i blati ovu dobru humanu kampanju. Ako kompanija Avon sponzorise akciju po meni to je u redu.Svako ima prava da radi sta hoce svojim parama. Nije u redu da se vi svojim komentarima podsmevate i izivljavate nad zrtvama nasilja u Srbiji. Da imate u sebi srama i morala to sprdanje nad zrtvama batina vam ne bi palo na pamet.. Ako vec nemate sami boljih ideja ili mogucnosti nemojte se podsmevati drugima. Lako je kritikovati. Ko radi taj i gresi, a onaj ko ne radi a kritikuje najvise gresi.

  27. Да је ову кампању спровела ова болесна држава Србија уместо компаније чији је циљ профит, онда би сви они који апелују на пријављивање насиља надлежним органима скапирали да то што чине има ефекта. Овако ће ова лицемерна компанија да дође до великог броја потенцијалних конзумената, хумани ће слепо да виде само позитиван циљ кампање (види и реагуј), а неколицина ових к’о Урош (а.к.а. Бјути) и рецимо ја, ће да виде шта је овде погрешно.

    Дакле, колико ефекта има пријављивање насиља у породици, ако знаш, видиш или чујеш да се то негде дешава? Забрињавајуће мало, господо! Проблем је држава, полиција која на позив каже како насиље мора да пријави жртва, па онда опет полиција која на позив жртве пита „а је л’ Вас туче или само прети?“, и тако даље.

    Мислите о томе!

    П.С. Сурове казне за насилнике сваке врсте!

  28. S

    Ni jedna kampanja ovakvog tipa, koliko god dobro bila organizovana, (čitaj, da ne smeta onima koji u svemu vide samo novac) ne može da uspe bez uključivanja državnih institucija i paralelnih aktivnosti i kompanije i države.

    Avon je podstkao mnoge da pišu i pričaju o tome, a koliko će to realno biti od pomoći ženama, zbog kojih je pokrenuta akcija, ja mislim, veoma malo.
    Delom što većina žena nije ni svesna da trpi torturu, jer se samo batine podrazumevaju kao nasilje, i samo na batine država i reaguje, i to sporadično, delom što je toliko kampanja izigralo građanje, da narod više nikome ne veruje.

    Ovakve akcije se, na žalost, samo završavaju na priči.

    I nemojte da mislite da sam protiv akcije, naprotiv, nego razmišljam kako će reagovati žrtve nasilja kada čuju za ovu akciju, da li će odmah da otrče do prve policijeske stanice ili …?

  29. Q

    Nasilje u porodici je mnogo kompleksnije od onoga sto ste pomenuli u ovom tekstu. Kampanja AVONA je protiv nasilja nad zenama, a ne protiv nasilja generalno niti nasilja u porodici, gde cesto dolazi do obracunavanja medju jednakima i konflitima medju braćom, izmedju oca i sina itd..

  30. B
    Bratislav Stankovic

    Koliko ekonomske koristi ima AVON od kampanje za prodaju svojih proizvoda? Nikakvu. Kolika je njihova steta? Predpostavljam da ovo sve svakako kosta sto je dobro za sve one koji stampaju i postavljaju reklame a kroz PDV i za Srbiju i njene gradjane. Indirektno i za vas. Mozda ne direktno za vas licno. Ako Srbija posle ove kampanje bude civilizovanija i mirnija i spasi samo jedan zenski zivot onda je kampanja uspela. I vi cete imati koristi jer zivite u mirnijem drustvu. Zarada kompanije Avon je da se ime njihove kompanije vidi i cuje sirom Srbije. Na zapadu se kostanje za sve reklamne kampanje moze odbiti od poreza. Neznam koja pravila vaze u Srbiji ali ako su pravila ista u Srbji to bi znacili da je cena ovog marketinga vrlo mala a korist prepoznavanja branda na trzistu velika. Uprkos tome mislim da kampanja nije nemoralna i da je puno vise nemorala medju ovima sto blate kampanju nego u kompaniji Avon. Jeste li culi za izdraz Social Responsibility? Ideja je da se jedan deo profita stavlja u humane svrhe i vraca u drustvo u kome je stvoren. Mozda vi niste culi za taj izraz, mozda je to na Balkanu nepoznat pojam.Koliko je meni poznato kod nas na Balkanu sopstvene pare su za sopstvene potrebe, vile, kola, provod a ne za drustvo u kome su stvorene. Kad se nesto da to je za crkvu i da se vidi i cuje ko je dobrotvor i darovatelj. Po nekima okrutna kapitalisticka Amerika ima kao i svi i mracnu i svetlu stranu. Svetla strana je da kapitalisti kao sto je Bill Gates odvajaju milijarde za humane svrhe, skolstvo i zdravstvo. Social Responsibility/Drustvena odogornost je koliko je meni poznato stran pojam na Balkanu gde je ocigledno mnogo lakse i jeftinije da se blate oni koji se trude i nesto rade nego da sami nesto uradite. Dizete graju na drugoga da se ne vidi vasa sopstvena lenjost i nesposobnost. Zalosno i mizerno ali takvo je stanje u zemlji Smrdiji. Sto je napisao Sekspir u Hamletu „nesto je trulo u drzavi Danskoj“.

  31. Komentar koji sam ostavila na tetki:
    Jedno od najgorih nasilja je psihicko nasilje koje se tesko otkriva i koje se tesko uocava i sa strane zrtve, jedino ako je zrtva bar malo svesna da primeti promenu kaja se desila kod nje, i to promenu na gore i gubljenje sopstvene licnosti! Okolina moze ali i ne mora da primeti nista, pogtovo sto smu u svetu u kome se brzo zivi i gde je vecina usasredjena samo i iskljucivo na sebe.
    Na zalost, kao komentar na jednom od postova na ovu temu je bio je i ovakav:“Lepa akcija, ali mora se uzeti u obzir psihološki faktor koji u oko 80 % slučajeva dovodi do nasilja u porodici, a to je žensko zvocanje koje ume da bude dugotrajno (često doživotno) i neizdrživo, takav je slučaj kod mene, ja nikada nisam udario ženu zato što sam vrlo mirna osoba, ali sam siguran da bi mnogi drugačije postupili i ceo svet bi bio protiv njih, ne znajući koliko godina psihičkog terora je iza toga. A onih 20 % koji se napiju pa biju ženu, decu i ostale ukućane bi trebalo uvesti specijalne, vrlo oštre kazne svakako.“
    Trazenje krivice i opravdanja je nesto sto treba da se izostavi jer zaista nema opravdanja za bilo kakvu vrstu maltretiranja. Ako ti se ne svidja , napusti osobu do koje ti nije stalo i koja ti ne odgovara, u ovom slucaju – zenu koja mnogo zvoca( ili kako vec bilo)!
    Moze o ovome na siroko i na dugacko,ali drago mi je sto je skrenuta paznja na ovu zalosnu pojavu u svetu!
    Jos jedno, bez obzira da li je ovde pokrenuta kampanja za zaradu , pokrenuta je i tema, a na nama je da sa tim nesto uradimo ili ne! Koji je vas izbor ? Da sve ovo padne u zaborav ili da se sve vise prica o ovome i pokaze siledzijama da ima i vise nego dovoljno ljudi koji ce stati na stranu zrtve?

  32. B
    Bratislav Stankovic

    Posto vidim da znate gde je greska u drustvu i sta treba uraditi predlazem vam da onda usmerite svu svoju kreativnu energiju i sposobnosti na suzbijanje kriminala i nasilja a ne na suzbijanje i blacenje ove kampanje.Za bolju Srbiju!

  33. Znate, poštujem da se nekome ne dopada način na koji AVON vodi kampanju i da neki od vas ne mogu da shvate da kampanje, bilo kakve, bez para nema.

    S druge strane, mišljenja da je kampanja besmislena, da neće ništa promeniti, nikako ne mogu da shvatim.

    Ništa se na ovom svetu neće promeniti ako ćutimo. Već smo videli, zar ne, mi ćutimo i puštamo da stvari idu svojim tokom pa se iznenadimo kad vidimo da su skrenule u tok koji nam se ne dopada.

    Neverovatno, ali neke od vas nijedna kampanja nije ovoliko uzbudila, a toliko ih ima za koje su vezane malverzacije i malverzacije…

  34. S

    Bratislave, moram da ti odgovorim.
    Kada je bila pokrenuta kampanja „pokretni mamograf“ u kampanji je učestvovala i država.
    Kada je bila pokrenuta kampanja „bitka za bebe“ u kampanji je učestvovala i država.
    I jasno je navedeno gde je potrebna donacija, i kako će se sama akcija sprovesti.
    Kada smo mi, kao blogeri, organizovali upis u javni registar davaoca kostne srži, u akciji su učestvovali lekari i ostali zdravstveni radnici.

    Kampanja za ovako osetljivo pitanje, kao što je zlostavljanje žena (ostalo nije navedeno kao što je neko već primetio) nije dovoljno da se navede da ćemo kupovinom donirati sredstva koje će ići u humanitarne svrhe i kojima će se finansirati projekti koji za cilj imaju sprečavanje nasilja nad ženama.
    Ja ovde nigde ne pročitah o načinu na koji će se pomoći osobama koje su žrtve nasilja. Da li su uključeni psiholozi, sociolozi, policija, ili bilo ko, ko će na kraju pomoći ženama koje će u toku ove kampanje rešiti da progovore i pokušati da se otrgnu od nasilnika.

    Svaka priča i dizanje prašine o bilo kojoj temi koja ima za cilj bolji i tolerantniji život u Srbiji, Srbiji bez nasilja, je u redu, ali za ozbiljno rešavanje problema, samo to, nije dovoljno.

  35. S

    Mahlat, baš zbog takvih kampanja sa malverzacijama su sada i reakcije takve.
    Ja ne pričam o novcu.

  36. Da, i onda ćemo sve unapred da osudimo jer se već negde tamo pokazalo…

    Mnogi komentarišu efekte i uspeh akcije koja je tek počela.

    Meni je ipak važno da se priča, priča, priča, dok svima ne uđe u glavu.

  37. J

    Svaka priča, na ovaj ili onaj način ima smisla. Mislim da nije važno ko i na koji način o njoj priča. Da, naravno, neko će i ostvariti neki profit, ali će i deo novca dati na priču koju mi, obični ljudi ne možemo da platimo. Tako da hvala svakom ko se uključuje u ovakvu akciju. Važno je znati da postoje organizacije koje pomažu ljudima u ovim situacijama, sa kojima je Avon sklopio partnerstvo.

    Ono što smatram vrlo važnim je broj ljudi (muž, žena) koji su „divni, brižni, vredni“ i „brinu“ o svojoj porodici. Nemojte da vas zavara čak i njihova podrška na ovu temu… mnogi od njih se javno gade ovakvih stvari a u svojoj kući donose drugačije zakone. Mnogi od njih su vaši poznanici ali i prijatelji, verovali ili ne. Znam da nije vaša stvar mešati se u tuđe živote, ali je itekako vaša stvar mešati se u razvoj društva u kojem će živeti vaša deca. Rezultati ne dolaze odmah, treba vremena da se nešto promeni. Ako već ne možete da kaznite loše ponašanje, onda bar pokažite koliko to ne podržavate. Svaki čovek ima želju da bude prihvaćen, a društvo samo kreira i definiše šta je poželjno ponašanje a šta ne. Kao kad vaspitavate decu, dresirate životinju 😀
    Upravo zato se toliki broj ljudi pretvara da podržava ovako nešto i glumata pred vama. U to sam se lično uverila na FB. Ali to je napredak, ne zaboravite… taj neko postaje svestan da društvo to ne odobrava… za nekoliko godina, njegovo dete neće imitirati ponašanje roditelja.

  38. O

    Svaka čast Mahlat za tekst! Svaka Vam se pozlatila.
    Vas, koji komentarišete protiv ovakve kampanje, molim da zasučete rukave i uradite nešto po pitanju problema kojim se ona bavi, kako god da se bavi , kao i da ne trošite reči u prazno jer Vas one ne čine mudrijim već naprotiv.
    Kritizera ima puno, onih koji rade mnogo manje.

  39. E upravo tako da se prica, prica i prica! Internet nam pruza tu mogucnost i sve zavisi od nas, kako ce sve proci i sta ce se desiti na tom polju!
    Kada se vise prica o tome kao i mogucnostima sta i kako uraditi, zrtve ce pronaci podrsku koja im je potrebna, a nekada je potrebni tako malo da prevagne i da one same sebi mogu pomoci!
    Istim putem ce se i pokazati psiho-sociopatama da bas i ne mogu da rade ono sto rade…

  40. Б

    AVON се бави каталошком продајом и ПДВ је код њих упитан. Да ли вам је нека Авон дама икада издала фискални рачун?

    Веома занимљива тема, јер од тог ПДВ-а је финансирају и социјални центри итд… који треба да се баве овом проблематиком место компанија које се овако рекламирају.

    Држава живи од пореза, а Авон живи од жена које су изманипулисане и представљене као огољени објекат који не сме да има боре, мора да буде вечно млад и да им кожа мирише…

    Дакле, компанија која живи од мањка самопоуздања у жена жели да се представи хуманом и опет искоришћава туђу муку и несрећу ради рекламирања.

  41. Već počinjem da mislim da imaš nešto protiv AVONA nevezano za ovu kampanju.

    Pod 1 – skoro sam pisala meni niko živi sem u MAXI-ju i restoranima ne izdaje fiskalni račun, kad ga tražim prosto se uvrede tako da nemoj molim te sa tim fiskalnim računima.

    Drugo, sve kompanije koje proizvode i prodaju kozmetiku žive na račun višegodišnje kampanje po kojoj žena mora uvek da bude mlada, bez bora, bez strija, i slično. To nije izmislila AVON kompanija.

    A od toga žive i mnoge druge grane, ne samo kozmetičke kuće. Recimo fitnes centri, spa centri, plastični hirurzi, raznorazni savetnici za sve i svašta, sve pod sloganom – ostanite mlade i zdrave. Zdravlje provuku onako usput, na kvarno.

    Čitava svetska mašinerija radi na tome da ženama ubije samopouzdanje!

  42. S

    @ Jelena Milosevic i ….

    Interesantno je koliko ste vi žene osetljive na optužbe za „zvocanje“ i koliko to ne smatrate psihičkom torturom. Imate i jednostavno rešenje…. „ostavi tu što ti zvoca i nadji drugu“….
    Zašto onda i žena koja trpi nasilje ne ostavi tog (nekog) i ne nadje drugog….
    Da li je to uvek tako jednostavno. ❓

  43. M

    Kampanja k’o kampanja – bude pa prodje… Ima smisla ako drustvu dovoljno snazno skrene paznju na problem kojim se bavi i utice na promenu ambijenta.
    Poruka mi se cini nedovoljno snaznom – nasilnik se poziva da udari na nekog jaceg od zene, sto kukavice i slabici (svi nasilnici koje znam spadaju u ove dve kategorije, a poneki su i ludaci pride) generalno ne cine. Boljom mi se cini recimo: „Udari zenu pa cu ja tebe“ jer ako si izabrao nasilje kao nacin, znaj da je to dvosmerna ulica…

  44. M

    Ma da..bas pazi da nije svaka druga zrtva nasilja, nema sanse!
    Apsolutna laz..
    Da ne pomisli neko da podrzavam nasilje nad zenama, ali..nepodrzavam ni nasilje nad muskaricma, doduse..fizicko se retko desava, ali ovo psihicko..i drustveno nametanje toga da je zena, u najmalju ruku ravnopravna (po svemu) a i to samo ove neke slabije, dok vecinom..i iznad muskarca po svim sposobnostima.

    E pa, drage zene, trazile ste pusku u ruke, a hocete da budete i dalje zene, hocete odvojeno spavaonicu i trudnicko, trazili ste da radite..i sad ne znate sta cete sa decom.. trazili ste, dobili ste..

    Mnogo vise znam ljudi koji ne smeju da pisnu od zene ,nego obrnuto.
    Nekada je vazilo za muskarca koji bije zenu da je kukavica, a danas..sa ovim ljudskim pravima i modom, kad bih takvog poznavao, cestitao bih mu, jer je danas potrebno da budes bas junacina da povisis ton, a kamoli da je klepis.

    Zene i muskarci nisu isto, i dok zene budu htele da budu muskarci, muskarci nece biti niko..
    Tako da..zivelo samaranje onih koje vole da teraju do kraja i ne ostavljaju drugu opciju (bilo da su muskarci ili zene)

Ostavite komentar